Jolins dag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 16
TISDAG
160419
Olaus & Ola
GRATTIS
Till Jolin vill farmor säga...
Ja må hon leva ut i 100 år.
Hurra
hurra hurra hurra.
Grattis älskade barn
  
DAGENS CITAT.
 
Lite ödmjukhet är farligt,
för mycket är rent av livsfarligt.
 
av: Oscar Wilde
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När klockan ringer i dag är det inget roligt att gå upp.
Jag är trött och känner mig omotiverad att göra saker som jag skall.
Det är liksom segt fan här.....
 
Men det är bara att masa sig upp och försöka få
värme i min kropp och se till att den stannar kvar i min kropp.
Min lägen het är en smula kall och det är ju inte
bra när jag själv fryser så himla mycket.
 
Min frukost är nu också intagen så det är bara att fortsätta
morgonen med kläder på och försöka öka
värmen i kroppen.
 
Varmt kaffe måste göra susen, jag åtminstone på 
händerna. Muggen är varm att hålla i.
Kan en värme filt vara bra???
Men....
 
Jag har ju värdens bästa filt....med armar,
den tar ja på mig, en julklapp från barnbarnen.
Så nu blir det ju varmt på noll tid.
 
Kollade just när gubbe åker i väg på sin moppe.
Det är ju inte så varmt men hans jobbarkläder är varma.
Ser tufft ut måste jag säga, jag skulle ha dött av frostskador.
 
Nå väl det blev läkarbesök nu på morgonen, Ja det gör ju inget
jag är ju ledig, hinner då fixa paket till Joline.
Så nu har jag genomlidit tre timmar KBT behandling
Nr 1 av 10.... Jobbigt som fan.
 
Far iväg för att fixa present till Jolin, smycken som hon
kan ha på dagis utan att man får hicka om hon tappar de.
Coola örhängen,,,klistrar dom på snibben.
 
Ja då skall jag bara vänta på gubben
Han slutar 16 har varit på Apoteket också.
Gubben behöver värktablett.
 
Ingen mat var det, undra vag hon skall bjuda på....???
Få se Jimmie är pappa...vad gillar han????
Jo ja KORV Så klart kolla hennes tårta....
 
Massa folk och mycke paket.
Bra örhängen, klistrar på snibben
Juhani tröstar en trött Haylie
Haylie inte så pigg
Astrid är piggare
Korv kalas
Pappa låter sin dotter vila på huvudet en fin bild.
Prins Linus
Brandmannen Robert
Elsa docan och Jolin
 
Nä nu måste jag hem...Jag är hundra på att jag har
fått p-böter jag bara känner det.
Nu vill jag hem.
 
Kommer till bilen och vad ligger på framrutan....
Jo ett böter...FAN....
 
Hem och sova nu...
Skall kolla tv också.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0