Ny månad

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 13
FREDAG
160401
Harald & Hervor
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Jag har upptäckt att det bästa sättet att ge goda
råd till sina barn är att ta reda på vad de själva
vill och sedan råda dem att göra det.
 
av; Harry s Truman 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Min padda ringer lite soft och det är time att gå upp.
Duschen och sen frukost. Det är vanliga rutiner på en vanlig arbetsdag. 
Inga konstigheter för fem öre. På med kläder och njuta av lite kaffe innan
jag far ner och plockar upp Maria.
 
Så nu är vi på väg mot nya arbetshändelser.
Alltid händer det något... det är en levande verksamhet som vi jobbar med.
Så inget är skrivet i sten, ...jo vissa rutiner runt om kring så klart.
 
Det är skönt att allt på vår avdelning flyter så bra.
Och nu är det bara att se till att alla våra gäster har det bra.
Lunchen kommer och det är trevligt och lugnt.
 
Nu skall jag visa en kollega nya systemet....
Ja jo det är enklare men har vissa knorr heter.
Och kan vara svårt att uppfatta om man inte vill lyssna.
 
Och så är klockan två och jag skall hem.
Maria kommer samtidigt så vi går ner i källan och 
tar på oss civila kläder.
Hemåt.
 
Släpper henne hos sig och kör upp på parkeringen hos mig.
Upp snackar med sonen som har nu fått mycke oroliga
tankar i skallen.
 
Jag skall ner till affären för att köpa lite kläder till männen.
Juhani vill ha en skjorta som Thomas har
så jag köper den...
 
Nu hem med maten skall bjuda Camilla på middag, hon
är ensam i dag. Thomas kom vid sju tiden.
Så lite kaffe och sen åkte dom hem.
 
Jag har kollat på Arrow och det var bra,
har så många avsnitt att kolla på.
Och det är ju bara att rabbla på.
 
Det är nu hög tid att dra sig tillbaka och sova.
Men något händer...Jag får kramper och mår så illa.
Har ingen koll på bena som bara värker.
Somnar och vaknar igen....
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0