Och så var det söndag.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 16
SÖNDAG
Vega
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
Man bör säga sanningen,
men alla sanningar bör inte sägas.
 
av; Drottning Kristina
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Har sovit lite oroligt i natt, inte den där djupa sömnen
utan mer ytlig. Jag kan känna i kroppen att jag är mer trött,
jag är seg som en, vet i tusan...:)
 
Klockan ringer i alla fall oavsett hur seg jag är.
Skulle vilja sova lite till. Men nu kallar jobbet
och jag vet att det blir bra när jag kommer 
dit.
 
Så mitt morgon stök är i full gång och helt plötsligt hör
 jag ljud från vardagsrummet..... Vad är de so låter så???
Tar en snabb titt i mitt sovrum.... ingen gubbe, aha
han ligger på soffan och sover.... :)
 
 
Ja då sätter jag i gång med frukosten efter en dusch Hugo snabb.
Och morgonens stjärnprick....En mugg med nybryggt kaffe.
Oh så mysigt det är med varmt kaffe.
Hallå skynda på nu sitt inte och dröm,
i väg Maria väntar så vi kan åka mot jobbet.
Ja jo skrapa rutor skall man...
Kalt om fingrarna.
 
Så nu kommer vi iväg.
Och vi kommer till jobbet vid 06.50 sena.
Men som tur är är det Laura som jobbar.
Hon väntar på bussen så hon har inte så värst bråttomt.
 
Nu är det då jag , Dilan och Medina.
Vi har en sån perfekt dag att det inte finns någon som helst fel.
Alla kommer upp lagom tid och får frukost.
Alla har något att prata om och förmiddagen rullar på.
 
Lunch och jag skall nu massera lite händer.
Så himla bra och två somna pang....
Det är stört skönt.
 
Kvällspersonalen kommer och jag kan också gå hem.
Inga som helst problem.
Hinner ta reda på lite saker som sprita stolar, lift och annat.
Tvätta massor med lakan och glid lakan.
 
Så nu går jag hem, hoppas på att det är lättare på tisdag.
Nytt gäng kommer in på måndag. Så spännande är det.
Nu är det då lekslottet som är på tapeten.
Jolins kalas är ju där..
 
Så ner till Willys vid 17 när jag åker från lekslottet.
Handlar och sen hem på direkten. Det är ju konstigt att jag skall göra alla dessa saker.
Har en man som inte gör ett shiit.....Arg som ett bi. 
Ja jag skall inte anstränga min handled så in åt helvete,
men maten kommer inte hem av sig själv....
 
Trött arg och sur ...
Han har lagat man jamen sitter på häcken och spelar dataspel. 
Han tittar inte ens åt mitt håll knappt ett hej han kan ju dö för fan....
Gubbjävel, sen kommer min son då brinner jag av.
Pang han får allt.
 
Alla tror att jag blir snäll häxa bara man säger
"älskar dig" eller "Gumman då"  .
Nä vet i fan om detta håller.
 
Skiter i disken och allt lägger mig för att kolla tv.
Inga roliga saker alls. Tror gubben fatta hinten,
han stör mig hela tiden "vill du ha något??"
Ja lämna mig i fred....
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0