Och tillbaka till jobbet.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 16
ONSDAG 
160413
Artur & Doglas
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
Livetinvolverar alla människor,
dödaen framhäver de betydande.
av; Bernard Shaw
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Som brukas i min sömnvärld så vaknar jag alldeles för tidigt i dag.
Nu är det OK eftersom jag var rätt trött i går.
Nu är det bara att ta nya tag och skapa en dag som är....
fantastisk.
Här kommer nu min i ett svep.
 
Det är ju morgon och ja jag gör de det flästa gör och det jag alltid gör.
Fixar frukost, det är en av mina viktigaste måltider, det är som det brukat.
 
Gott är det och lung blir jag eftersom jag blir mätt.
Inget ljus i dag då jag sitter och tittar på det fina vädret utanför.
Blå himmel och en rund fin sol :) En plusgrad är det nu klockan sju.
 
Så nu kan jag njuta av min dag och bara känna mig stolt.
Att jag har en sådan fin morgon så fantastiskt.
 
Jag har ett samtal att göra så det är lika bara att göra det nu.
Och blev jag irriterad eller??? Skit irriterrad.
Vi har inte hunnit med att fixa utbildningen på personal
av det nya systemet.
 
Och de nya går i gång nu i dag ...9.00
OK Hur tänker de nu???
Vi skulle ha tre veckor på oss.
 
Men inte då två veckor och så på rödbetan bara.
Hur gör vi nu??? Ringer och stör Pia Å på 1C,
Hon är också ireterrad, andas lite och så är det som det är.
 
Nu kan jag inte älta detta för då kommer jag att få panik
och åka till jobbet alldeles för tidigt och fixa med utbildningen.
Det är ju inte rätt.
 
Jag tar mig till affären i stället, mjölk och pålägg saknas,
toapapper också. Och så kan man
köpa lite glass också,
inte dumt.
 
Och så tittar jag på en kasse med cd skivor...
Jag hittar Camillas första skiva med fem låtar på.
Jag blev så glad att jag hittade den, nu kan jag lyssna på henne igen.
 
Och så skall jag ta en kopp kaffe och känner att jag inte kan ställa mig upp.
Jag faller i gråt...helt hysteriskt, tårarna bara rinner som fan och jag vill bara.....
komma bort, jag var på vippen att ringa jobbet...men ringer gubben.
Han blir orolig och frågar om han skall komma hem.
Nej det behöver du inte snyfta jag,
jag skall till jobbet.
 
Min lunch är kyckling i sweet souer sås.
Gott som det alltid är med kyckling.
Och nu känns det bra igen efter två timmar i tårar.
 
Väl på jobbet en timme tidigare, så kommer jag
upp för att hinna se att en gäst rymmer.
Han far över balkongräcket.
 
Jag springer ut och även två andra kollegor.
Då går jag tillbaka, ssk får ett samtal och de behöver hjälp.
Jag och ssk joggar dit. jag och en kollega leder in gästen bland husen
och promenerar tillbaka.
 
Så startar en annars hetsig dag.
Jag har tusen saker att göra och betar av en efter en.
Allt blir gjort och jag känner mig nöjd.
Har bara en stor klump i hjärtat som växer lite under kvällen.
 
Varför är det nu denna oro hos mig, vad är det som kommer att hända???
Jag slutar 21 och vi åker hem jag och Maria.
Som för övrigt har blivit lite snorig....
 
Väl hemma träffar jag på gubben som kollar film på datorn.
Jag skall väl bara skriva klart för i dag
och ta mig i säng.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0