Och tusen saker att göra

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 16
TORSDAG
160421
Annelie & Annika 
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Jag är realist, jag förväntar
mig mirakel.
 
av; Wayne Dyer
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG..
 
Jag vaknar upp och är utvilad men har fortfarande
en stor klump i magen...
En oro som inte vill släppa som bara är där och
ingen kan göra något åt.
Inte ens jag....
 
Nå väl min dag börjar nu i alla fall med en frukost och en stund för mig själv.
Jag har också upptäckt att jag missa att publicera Jolins dag så den kom nu istället.
Det betyder att onsdagen kommer före tisdagen,
ha ha ha så snurrigt.
 
Nå väl den ligger ute nu så jag kan ägna mig åt denna dag,
det är en dag där jag skall till centrum och hämta dmmsugepåsar och handla
pålägg, mjölk och lite annat.
 
Min dusch är oftast till för att känslan av renhet och
att bli varm, jag är en person som inte kan få upp värmen i händerna.
Det är besvärligt på morgontimmarna.
Stel satan.
 
Men det är ju nu så att jag skall njuta av kaffet ....
Och det är så gott, skall bara sitta här och lyssna på musik och
dricka mitt kaffe. Jag tycker det är viktigt.
 
Telefon ringer...Camilla, Hej nä jag skall till centrum.
Har lite ärenden där, Jaså din lur ja ja jag kn komma med den.
 
Så när det var time att åka ner till centrum tar jag vägen
förbi Brinken och hämtar Camillas lur.
Far över till hennes jobb och lämnar den där.
 
Nå då är det bara att åka tillbaka till Thomas (han vabbar) och ta en fika.
Pratar lite om ett läkarbesök Linus måste göra i morgon,
Camilla kan inte ta ledigt och Thomas har möte på jobbet.
Ja då får väl jag ta honom dit då...
 
Vissa arbetsgivare är något puckade kan jag tycka.
Ens barn är viktigare anser jag, men dock inte kommunen.
Så nu far jag ner till centrum och byter Haylies present.
Jag köpte fel storlek.
 
Och fick min väska lagad, jag hart ju en liten rackare som jag bara har
när jag är ute och handlar. Behöver inte stora väskan då.
Plånbok och nycklar bara.
 
Här nere bygger dom om ICA, vilken röra...Man går vilset...
Det är utbyggnad så där gamla leksakskungen var har ICA tagit över.
Så nu har vi en stor ICA i Tumba, eller vi får det när det är klart.
 
In här och handla lite pålägg. Och lite packet och min väska.
Så nu upp på Storvreten...har packet här också.
Bra saker till mamma.
 
Så fixa lite hemma ingen lust egentligen. Nu ringer dom
från HS och skall boka tider. KBT träning på min OCD störning.
Så det blev himla jobbigt
igen för mig för hon vill ju att jag tar tider som hon vill,
men tyvärr jag jobbar.
 
Klart här och jag fixar kaffe till mig för att sen ringa Sös,
Smärt klenien, vill nog ta en ny kontakt med läkaren.
Har satan så ont.
 
Nu då i väntan på middagen och att gubben skall komma hem.
Fixa lite grattis kort.
Kul hobby man har, jag gillar detta och har massa kort att göra.
Kommande barn som skall ha....
Tindra, Johanna, Elton,Lukas, Juhani Thomas, Jerry, Jimmie,
Annelie, Daniel, Jane, Marianne och gubben. Någon kompis kanske och lite så är det.
 
Men det är skönt att ha något att pyssla med. Lagom stökigt blir det.
Nä kolla maten, Juhani lyfter upp lergrytan och jag kollar,
ser bra ut. Doftar got och smakar super.
Väntar in gubben.
 
Så nu kommer han, han frågar
Fram med middagen och så äter vi.
 
Nu kan man snart knyt ihop säcken och bara slappa framför tv.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0