Arbets helg

 
SUPERFARMORS BLOGG. 
V 32
FREDAG 160812
 Klara 
GRATTIS. 
DAGENS CITAT 
 
Man ser bara de
andras åldras.
 
av;
André Malraux. 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
Då har jag åter en dag med ett kvälls pass.
Har försökt sova litemen det är ingen höjdare.
Jag vakna 5 i 5, 5.56 och 6.45.
Då gick jag upp.
 
In i en dusch och se vad denna morgon kan ge.
Har väl inget särskilt för mig mer än köra Camilla
till Huddinge till 10.
 
Jag tar min frukost innan jag far ner till Brinken,
jag är så inte vill något i dag. Det kommer
från gårdagens bravader med Linus och Joline.
Kommer efteråt detta att man blir trött.
 
Så nu ner och hämta Camilla.
En snabb sväng till Huddinge med henne och Linus.
Hem kolla vad för lunch jag skall ha.
 
Nu är det bara att vila en timme innan jag plockar upp 
Maria och vi far till jobbet.
Allt går enligt planen.
 
På jobbet får jag reda på att det är Dilan
och jag i kväll, det var länge sen.
Jag och Lydiah planerar lite för morgon kväll,
hur vi skall mötas upp och var.
 
Så...middagen löper igenom bra.
En liten man är lite orolig och vill inte sitta.
Men till sist sätter han sig.
 
Lite kvälls rutiner är och där och allt går så bra.
Hela kvällen i stort är bara bra.
Dilan och jag jobbar bra tillsammans.
Vi alla kollegor går bara bra.
 
Natten kommer och jag kan rulla mor garaget.
Det är ju så att elen skall betalas.
Det blir ju lite hit och dit....
Jag tar pengar från mig och betalar elen.
Sätter över från SEB till mitt konto de jag lade ut.
Klart.
 
Nä nu måste jag hem och sova...trött som tusan..
 
God natt.
  
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0