Då är det dags.....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 33
FREDAG 160819
Manus & Måmåns
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Kreativiteten är i grunden revolutionär,
om-stöttande:
Den syftar till förändring, till
resering av det bestående.
Därför är kreativiteten destruktiv.
Men kreativiteten syftar till en ny
verklighet i stället för den gamla.
En ny tolkning av tillvaron.
 
av:
Gudmund Smith.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
I dag väcktes jag av larmet på plattan.
Det var ett tag sen eftersom jag har jobbat kväll
i fyra dagar.
 
Lite så där va... skall jag upp.
Det är ju inga problem men lite tidigt.
 
Frukost är på G , så jag kan njuta en stund.
Läsa lite på nyheter. Och så kaffe.
 
Jag är nu färdig för ett fredags pass.
 Det är en sån dag då alla skall duscha av olika anledningar...
Och det går ändå som en dans....
Morgon arbetet blir till lunch och det är OK.
 
Hem och packa de sista som skall med... och
vad man har stor ångest för denna resa.
Men det kommer säkert gå bra.
 
så nu är det bara att fara till Ropsten.
Juhani blir hemma och håller huset på plats.
Det är ju bra det.
 
Ja då var det bara att åka mot  stan. 
Vi kommer fram till nya terminalen. 
Och nu är det fel  ställe. 
Vi ska till gamla terminalen. 
 
Då är det taxi som gäller. 
Nu på båten. Till hytten. 
Ställa väskan där. 
Till barnen. 
 
Båten åker  jag är mycket nervös.
Lite mat mer alkohol. 
Slutar med att jag däckade i sängen. 
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0