Då var det dags igen....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 32
SÖNDAG 160814
Uno
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Ingenting är mer odrägligt
än en dumbom som har lyckan med sig.
 
av; 
Cicero
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
plattan ringer... jag skall upp.
Seg?? Ja som fan. Trött?? Nä inte så farligt.
Min morgon är nu ett faktum så 
det är ju bara att dra på.
 
Frukost...det är ju så gott som 
det bara kan bli. Varje tugga är njutningsfull.
Då är det ju bara att fortsätta, jag skall bara se till att
ta en sak i taget så jag kan hantera detta.
 
Ja det vart inte så sent i går inte...
Det är ju skönt....Med tanke på att jag skall upp och jobba.
Men det är ju bara att göra sig klar nu då, mot jobbet om en stund.
 
Väl hä är det bara att kasta sig över dagens jobb.
I dag har vi bara en som är uppe vid sju.
Men han gick och lade sig sen.
Alla sov till 10.30.
 
Det vart lite oroligt och en dag med massa städningar.
Det är lite jobbigt då vi inte kan göra andra saker som...
ute promenader.
Vi blir låsta till avdelningen och ett skurande.
 
Nå väl alla uppe och nu tar vi och förbereder lunchen.
Det är kalops. Ser riktigt gott ut.
Vi har en liten störning just när alla skall sätta 
sig vid bordet.
 
Det blev oroligt ett par minuter, sen kom lugnet in.
Det är detta som händer då gästerna oftast är dementa med en
annan diagnos också.
 
Men det som känns lite frustrerande är att vi alltid
måste vara så bestämda och tjatande.
Vi jobbar så målmedvetna som det bara går.
Vi skall ha en bra miljö att arbeta i.
 
Nu kommer kvällskollegor in Matilda och Simon,
rapport och sen är det tack och hej.
Räknar dager och nu är det bara fem kvar.
 
Mot hemmet har jag tre saker att stå i.
1. Willys, handla,
2. Lämna Maria hemma hos henne.
3. Ner till brinken.
 
Camilla har en sträckning i nacken och har ont.
Massage och lite annat, hon får allt beställa tid
för en djupgörande massage.
 
Nu skall jag hem och få lite mat i magen, Linus
hänger på så kan föräldrar handla.
Han skall ju ha köttbullar han
Inget ovanligt.
 
Men när kvällen nalkas där strax före sju kommer
Thomas och hämtar sin lilla klimp.
Hej då momors säger Linus.
 
Då blev det bara jag kvar på soffan, gubben
snackar men Jimmie i luren om vatten skotern.
Lite fix med den.
 
Tv blir det fram till 11.00.Nu är det sängen.
 
God natt.
  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0