En ny dag i Riga

SUPER FARMORS BLOGG. 
V.33
MÅNDAG 160821
 
 
DAGENS CITAT. 
 
 I sanning,  ingen blir vis 
som inte känner mörkret.
 
av,
Herman Hesse  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Ja har jag, då är jag vaken, eftersom min gubbe 
satte på tv.  Volymen var på den högsta. 
Tror hela hotellet vaknade. 
 
Det är bara att ta sig in i duschen. 
Sen njuta av en frukost. 
Det är alltid lika gott med buff frukost. 
 
Jag och Ari är överens om att det är väldigt god mat här. 
Ari tog en hamburgare i går och den var himla god. 
 
 
Nu är vi på gång ut, vi skall till en marknad som skall vara europas 
största.  Jo den är stor men alla har samma saker.
Mycket kläder, det som var skoj att se var den stora marknaden 
Med kött, ost, fågel, fisk.
 
Vi fortsatte  vår dag med att gå till gamla stan.
Vi går där och det är så tröttsamt.
En turist buss står då där.
Kan vara kul tycker jag.
 
Nu har jag sät Riga och alla sevärdigheter. 
Det var en rolig buss tur. 
Vi hoppa av vid hotellet.
Upp och vila. 
 
Nu skall vi åka till Riga Plast. 
Ett köpcenter som är alldeles nytt. 
Här finns H&Men,  Lindesberg
och andra vanliga 
klädes  affär. 
 
Liten middag på ännu ett bra ställe. 
Vi har åkt med buss,  det var en upplevelse. 
Är tillbaka på Hotell. 
 
Bada och kollar på film. 
 
God natt 
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra 
//SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0