Hemresa i dag.

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
V. 34
ONSDAG
 
160824
 
DAGENS CITAT. 
 
Åldern spelar roll bara så länge man åldras. 
Nu när jag blivit riktigt gammal skulle jag lika 
gärna kunna vara 20.
 
av,
Pablo Picasso. 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
När jag vaknar och upptäckte att jag inte har ätit middag, 
har svimmningskrattat känslor, då är det inte bra.
In i duschen och på med kläder. 
 
Nu är det frukost,  inget skall störa eller stressa mig. 
Yoghurt,  müsli, 2 smörgåsar, ost
Glöm inte kaffe. 
 
Vi njuter och det är så gott.
Uppe på rummet slapparvi ett par timmar. 
Vi har lång väg att gå till båten. 
Och vi lämnar rummet 
12.00
 
Solna i dag så det blir en bra dag. 
 Och nu mot båten  vi bestämer oss för en taxi .
Frågan är hur mycket kostar det? 
 
Han vill bara ha 80 kr......
Ok vår första resa i lördags kosta...250 
Så blev vi lurade. .Ja det kan man säga. 
 
När vi kom in säger gubben.
De har inga förvaringsboxar. ...Jo sa jag, Karin
På hotellet sa ju det. 
Och där är dom.....
 
En av våra väskor är förstor. 
Den passar inte och Ari blir sur som ett svart åskmoln. 
Jag far runt och frågar om någon kan ta hand om en väska. 
Jag hittade en man som kunde ta den i två timmar. 
 
Nertill min sura man och berättar att vi kan göra
stan i två timmar. Det räcker för att äta.
Vi hittar ett fint ställe tvärs över vattnet. 
Väl där ser vi att det är en marina för 
båtägare. Fint skall det vara. 
 
En god sallad och kaffe till mig, gubben tar sallad och 
en öl.  Mysigt ställe med båtfolk.  Nu går vi tillbaka till
 Isabella. Här hittar vi ettlitet cafée. 
Vi sitter där i två timmar. 
 
Nu kommer det tre stora bussar med folk som skall 
på båten.  Vi väntar en stund, nu går vi på båten. 
Det flyter på bra, vi kommer in och tar hissen upp 
på våning 9, rum  9314.
 
Nu är vi på G hem. 
Bara en liten resa med båten jävel.
 Det är nu bara att hoppas att vattnet är lugnt 
hela natten. 
 
Såsmåningom är det nu dags att äta. 
Jag har tagit lite buffén, det är bara gubben
som tar en liten ny och rolig sak.
Varm lava sten, grilla själv.
Så gått.
 
Lite handling och så är det lite musik och bara hänga. 
Kvällens solnedgången är värt att titta på. 
Men det blåser som fan.
 
Vi drar oss tillbaka i hytten. 
Kolla film och så skall man sova. 
 
God natt 
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0