Huddinge och jobb.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
TORSDAG 160804
Arne & Arnald
GRATTIS
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Den nyttiga läxan i livet är
att idioterna många gånger har rätt.
 
av; Winston Churchill
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När plattan ringer och man inte vill gå upp.
Jag behöver sova ett par timmar till,
så jävla seg och trött.
 
Undra vd som sker i min kropp...förutom att den
är gammal och sliten. Man orkar ju inte hålla i gång så där ihärdigt, 
man faller tungt.
 
Men nu skiter jag i det och drar vidare på morgon stöket.
 
 
Frukost
Njuter av alla goda och smakrika tuggor.
Njuter och läser nyheter.
Så är det då time att röra sig ner till Brinken,
Nu skall ju Camilla träffa rematulogen igen.
 
Hoppas dom kan fixa detta med hennes
massa lungsäcksinflamationer.
Så mot HS.
 
Här tar det lite tid och stressad som jag kan bli 
fixar jag så jag kan komma eventuellt lite sent.
Man måste ha alla kort klara. Lunch hinner jag
med och så  mot jobbet.
 
JAg skall jobba med Simon som är hemma från USA.
Kul att han är tillbaka. Jag blev inte så sen
det var ju bra.
 
Lite rapport om vad som händer,
lite sur blir jag när jag märker att ingen har duschat.
Men det är ju inte så farligt jag jobbar ju io morgon bitti
med Simon, vi fixar det.
Tvinga iväg personal till C för att låta gästerna vara med på
aktivitet. Fan jag tycker detta är skit och piss.
Det är aktivitet varje dag, gå då
över med några.
 
Nä jag skall inte bli arg det pallar jag inte...andas....
Så gör ditt och se till att det fungerar.
Ja då fixar jag kaffe och skall invänta att de kommer tillbaka.
 
En ny gäst skall skrivas in, plaseras på ett rum
och ett kort i lådan, akt skall fixas och namnskylt till dörren.
Fan vad jag är efectiv.
Nu är det redan middag,
stuvad pyttipanna, ägg
och rödbetor.
 
Jag har min sallad med kyckling.
Den är god som middag också. Men blir proppmätt bara på hälften.
Den är från lunchen då åt jag 25% och nu till middagen åt jag 35%
resten kasta jag.
 
Kvällen har varit bra då det är som vanligt ....
Ett rum som skall städas konstant.
Jag släpper hem Simon, han är
lite trött efter flygresan.
 
Nu kommer Natten och jag rapporterar och sen är
det bara att åka hem. Jag har pratat med Juhani och han är
i Salem....Väl hemma så har gubben förberätt kaffe och macka.
Tack gubben.
 
Lite TV och sova då.
 
God natt 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0