Jag ska på gig

 
SUPER FARMORS BLOGG.
v. 31
FREDAG 160805
Ulrik & Alrik
GRATTIS
DAGENS CITAT;
 
Den som hatar lasterna,
hatar människorna.
 
av; Plinius
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
När plattan ljudar och jag skall upp är det med blandande känslor.
Varför???Jag känner att jag är på G och bli lite snorig eller febrig.
Min kropp är lite i från sägande just nu.Den vill inte just nu,
den är så där.....off.
 
Men man tar dagen som den kommer, en timme i taget.
Jag har en del att stå i i dag och det kommer att
vara så bra saker.
Nu är det min frukost som står först.
Min morgon rulla i gång för 30 minuter sen så frukosten är ett faktum.
 
Färdig för färd mot jobbet.
I dag är det bara att jobba på med duschar ocg fredas fika.
Jag vill bara att min dag skall ta slut så jag kan åka till Skansen.
 
Mitt jobb är som det skall med lite extra städning gånger flera.
Lunchen kommer och det fungerar väldigt bra.
Vi äter på vår balkong och det är super trevligt.
 
Vi på dagen är Simon och jag, kvällen kommer och det är Kadija och Maria.
Jag sitter och målar med en av våra gäster, skit kul.
Jag ser till att vi blir där strax innan två, då det är fredags fika på
avdelning C, tackar så mycket att vi fick komma.
 
Det var en uppskattad avbrytning, komma med andra boende och se andra ansikten.
Jag har två med mig från vår avdelning och snacka om skoj.
Tror det var ett smart drag.
 
Nu är det dags att dra sig tillbaka till B och jag skall avsluta min dag.
Hem, Maria är med i bilen hem. Jag kör lite så där lagom.
Väl hemma får jag en smärre hjärtinfarkt.... Mina biljetterna
till Skansen är INTE ut tagna.
 
Vem har en skrivare????
Jimmie är väl inte hemma... skulle inte dom göra något i dag???
Rille...han har ingen....Thomas hjälp vet du någon
med skrivare????
 
Jo X-man på Eriksberg. JJAAAAaaaaaaa
Thomas, Linus och Camilla kommer och plockar oss 16.10.....
Vi drar till Eriksberg, Thomas går upp och fixar
biljetterna.  Räddad.
Bra Thomas
Tack.
 
Nu är vi på G till Skansen. Jag känner lite pirr i magen.
Slade,Sweet ocg Smokie alltså wow.
Här skall sjungas och dansa.
 
Jag har ju special biljett också.
Golden cirkel....
Mitt framför .scenen..såklart.
 
Kort från grupperna.
Först Slade
 
 
 Sweet
 
Smokie
  
Och så var det slut....22.30 tror jag klockan är.
Vi (gubben ocg jag ) går ner mot Grönan, föär jag är så yrslig att
det är jobbigt att gå. Jag ringer Thomas, han är framme inom en halv timme.
 
Jag och gubben tar en glass vid Grönan kommer
limusiner och sen var  Nu är det bara hem, känner att jag blir
allt mer yrslig och det är jobbigt.
Thomas där. 
 
Nu hemma sova..
Tack för denna dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0