Nu är det bara att skapa en dag.

 
SUPER FARMORS BLOGG,
V. 32
ONSDAG 160810
Lars
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Den man, som ej inom sig har musik och icke
rörs av sköna toners endräkt, är böjd för svek,
förräderi och rov; hans andes verksamhet är
stum som natten, och hans begär så svara som
en avgrund; tro ingen sådan man.
 
av; Shakespeare
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Oj har glömt att ställa klockan.....
Men det är ju inge fara vakna 04.47 i alla fall.
Juhani är uppe och gubben kommer upp.
 
Morgon kaos i köket.
Alldeles för många här,
jag tar min frukost och 
flyr köket.
 
Jag behöver vara själv när jag vaknar och
skall starta dagen...det vet alla nära och kära....
Utom två kaos gubbar.
 
Nå nu har de gott och jag kan njuta av kaffet i ensamhet.
Tyst och stilla inga ljud och inget snack. 
Jag kan verkligen njuta några minuter nu.
För jag har all tid i världen.
I alla fall fram till 06.30.
 
Nu är det då jobbet nästa. Har plockat upp Maria.
Så det är bara att dra till Huddinge.
Kommer dit och får en natt rapport och det verkar lite lugnt.
Bra då startar vi med...kaffe och sen är det då två gäster som skall ha frukost.
 
Så ramlar det på och allt ser OK ut.
Lunchen kommer och det är ju bara att fortsätta sitt race.
Nu kommer Matilda med min lunch, hon och Yurobi har hämtat
lunch uppe vid Flemingsberg.
 
Wok så gott alldeles satan så gott.
Jag dela med Lydiah, hon sa också att det var gott.
Jag skulle kunna överleva på kyckling och wok.
 
Nu kommer även Johanna in för sitt kvällspass.
Jag tar vår sommarungdom med på Yatzy spel med en av våra gäster.
Han gillar det jätte mycket. Kul han van i dag också.
Så extra kul för oss på växelvården.
 
Nu är det då lite kaffe som gäller och lite annat och Matilda
går hem lika så Yurobi, in kommer Simon.
Jag och Johanna hittar en väldigt jobbig sak att ta hand
om, men det går ju bra.
 
Så jag känner att i dag är en sån där dag då jag har gjort massa
bra saker och gubbarna är nöjda med det.
Tar en kaffe och känner att nu kan jag gå hem.
Så tack för i dag och på återseende.
Maria kommer också, jag kör henne till affären.
jag fortsätter hem och börjar med middagen.
Den skall ligga i lergrytan ett tag.
 
Då är maten klar och gubben har Joline med sig.
Jag slipper då att fara iväg i morgon.
Så jag fixa tjorv till henne.
 
 
 Hon vill slappa lite med mig.
Så vi kollar på äntligen hemma. 
Sen blir klockan 19.30
 
Hon vill ligga i resesängen.
Det är ok hon känner sig trygg i den.
Jag slappar på sängen också.
 
Nu sover hon och jag skall kolla lite
mer på tv.
 
 God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0