Ny dag...nya tag.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 32
TISDAG 160809
Roland
GRATTIS
 
GRATTIS
Ellie
på födelse dagen.
 
 
GRATTIS
på bröllopsdagen
Jimmie & Nea
 
 
DAGENS CITAT.
 
Fyrtio är ungdomens ålderdom,
femtio är ålderdomens ungdom.
 
av; Victor Hugo
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När man först vakna där 04.55 och jag
har en son som fråga vem av oss
(mamma eller pappa) som skall köra honom
till jobbet. Då är man lätt arg för att han har väckt mig.
 
Somnar tvärt om när gubben har gått upp, men
vaknar igen när dom går 05.20.
Sen har jag snurrat och snurrat ända fram till 7.00 
nu skiter jag i detta.
 
Så nu är det frukost som står på listans första plats.
Efter en njutning av god frukost intar jag
kaffe.
 
Jag börja med en dusch och det är så skönt,
varmt vatten rinnande ner från huvudet.
Det är ju bara att sätta lite färg på fransarna
och så lite ögonbryn kanske.
 
Min dag är i gång.
Då skall den förvaltas.
 
Nu är det så att jag måste åka och handla,
gubben tycker det är mitt jobb nu när jag har bil.
OK mot Willys.... lite fil, mjölk, bröd, yoghurt.
saft och kaffe. 200 pix lätt som en plätt.
 
Hem med detta och så ner och ta en kaffe på brinken.
Lite skitsnack och kannske beställa en övernattning på Hassellunden .
Och då har Linus kissat på toan så mormor såg det...vilken tur att du
har en sån fin ändring så du kan sitta bra.
 
Nu är det lite så där bråttomt, skall tanka pärlan innan jag åker till
jobbet. Det går ju förvisso snabbt och så är jag på väg.
Kom och tänka på mitt hjärta... konstigt att jag hade så ont i natt,
undra varför.
 
Nå väl på jobbet. Jag skall jobba med bästa Matilda och bästa Simon.
Dagen var ju Dilan, Zilan och Yurobi.....
Dom slutar tidigt.
 
Ja det är ju bra nu när vi är tre... man vet aldrig vad kvällen kan bjuda på.
Jag tar en gäst och vår sommar arbetare till C- sidan för lite bowling.
Skit kul gästen gilla det skarpt.
 
Kommer lagom till fikat, kaffe
med kladdkaka. Så gott.
Det är socker i detta så ....
jag reagerar.
 
Nu är det middag och det blir lite stök men det löser sig.
Jag värmer min tjorv och äter den.
Tar det lite lugnt och sen tar vi tag i kvällsarbetet.
Vissa av gästerna vill sova tidigt.
En gäst som inte har sovit på över 24 timmar hamnar
också i säng vid 19 tiden.
Då är det bara några till.
 
Det känns skönt när det har varit lugnt, när allt är som det skall.
Inga tokigheter eller katastrofer, bara en vanlig kväll.
Nu tar jag min tvätt och knallar ner och byter om.
Tar pärlan hem.
 
Hemma är jag trött för nu slappnar jag av.
 
Tar min medicin och så...
i säng.
 
God Natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0