Och nu...lördag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 31
LÖRDAG 160806
Alfons & Inez
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Om det finns en gud, syns det av allt
att döma vara hans vilja att förbli
okänd för människorna.
Denna vilja bör vi respektera,
antingen vi vill det eller inte.
 
av; Hjälmar Söderberg
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Ja min natt har varit så dålig så jag tror att jag 
sammanlagt sovit.... 4 timmar.
Min kropp är lite slut nu och det är ju inte så kul.
Men med tanken på i går så var det sjukt värt.
 
Jag har fortfarande ett leende på läpparna.
Det var sjukt bra på Skansen i går.
Jag lever på detta många dagar till.
 
Min dag i dag tar form och jag känner att jag
skall vara lite så där...lay low.
Softa ute i solen med barn kanske....
Men jag startar med att fixa frukost.
Njuter av lite bilder från i går och
god frukost.
 
Lite läsning på nyhets sidan....
En kopp kaffe, jag jag skall planera dagen.
Vattenskotrarna skall ut och jag skall ner och titta på detta.
Först lite barn hos farmor.
Haylie tycker om att gunga ibland
 Joline tycker mycket om att gunga.
 
Ut och gunga lite... men oj här kommer regn.
Det var väl mindre skoj. Jag skall väl planera lite mat då.
Skall hämta Nea 15.00
 
Men Linus kom reda nu så jag fixar lunch åt tre barn.
Det är ju bara att fixa. Nu är det bara att vila lite.
Linus skall vila och då somna Jolin och Haylie.
 
Camilla och Thomas skall gå från mig ner till centrum efter dusch och så.
Jag skall ju bara plocka upp Nea nu. Thomas far ner och hämtar en stol till.
Kommer till mig och berättar att jag har punktering.
FAN
 
Nu är det inte så roligt.
Jag är lite grinig och tänker att vad mer kan gå galet.
Thomas byter däck. Tur har jag, det fixar inte jag med en hand.
 
Så nu kan vi åka, det går bra ända till Stuvsta.
Där plockar jag upp Nea. Vi far bort mot
Tullinge och letar lite efter Jimmie och Ari.
 
Här är lite kort från dagen i Tullinge.
Lite stök med den gula skotern.
Här är ortens barn...
Inspekterar bryggan
Fart älskarna på samma skoter
Lite skoj med bojen också
Neas första ensamma tur
Mamma och dotter
Haylie gillar inte skotern
Linus ville inte heller
Men nu gick det bra...på land 
Där nere får jag två presenter av flickorna....:)
En fin tröja.
Ett fin halsband som Jolin valt alldeles själv.
Och gissa om jag blev glad.
 
En under bar eftermiddag och massa skoj med barnbarn avslutas med....
Mat på Benevento. Ingen super höjdare för barnen med de peta i sig de dom ville ha.
Hamburgare pomes, pizza, vatten.
 
Nu skall vi hem och då är det väl bara att åka då.
Joline blir helt tokig för hon inte får vara med Linus och att
hon inte får sova hos mig.....
 
Linus blir ledsen i bilen för att Joline inte skall med.
Jag tar ett beslut att dom får väl sova båda då.
Linus blir glad och säger
" tack mormors...vi åker till mormors hus nu"
Jag svarar..."ja"
Linus säger "vad bra Jolin då kan vi sova tillsammans hos mormors".
Ja det kan ni, men det var ju inte riktigt så....
Men då det blir en ändring när man inte kan säga nej får man ära upp svansen.
 
Hemma blir det lördags mys.... Men dom äter inget....
Dom är hur sega som helst.Somnar vid 10 tiden.
Jag somna en stund jag med
 
God natt
 
 HAUNA  MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0