Oj oj nu är det nära

 
 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 33
TISDAG 160816
Brynolf
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Ännu har inte solen
gått ner för sista gången.
 
av; 
Titus Livius
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG,
 
Då har jag vaknat....
En liten sov morgon till 07.00
Känns så bra och utvilad.
 
Min frukost står på tur
 
Njuter av den och läser nyheter.
Har nu massa tid att fixa med.
Tänkte köra till affären och fixa lite
galgar till Juhanis garderob.
 
Alltid bra att ha T-shirt på rätt galje och
sen hänga in dom direkt efter tvätt.
Hoppas då att han....kan hålla mer ordning på sina kläder.
Nu är han man och dom har ju lite svårt med detta fenomen.
Dock har det funnits flickor i mitt hus som
också har svårt med att hålla ordning.
 
Men det fans inga galgar till hans garderob.
Väcker han och frågar om han vill med till Rusta....
Ja vad kul säger han. Skall vi luncha då???
Ja det kan vi.
 
Mot lunchen först, Benevento...han tar en pizza, jag en sallad.
En mycket trevlig stund med min son. Han är så go kille,
det är så roligt att han och jag kan lunch tillsammans.
Han har sin lön som är så bra att han snart har 
pengar till flera resor han skall göra.
 
Nu tar vi oss mot Rusta i Södertälje...inga bra galgar,
Tar Jula på en gång.... Ja här fans det....så bra.
Då lämnar jag killen på jobbet och
åker själv mot mitt jobb.
 
Jobbar med Maria i dag,,, vi har några gäster denna vecka.
Dock kan det bli massa extra jobb. Det är ju bara att bita i det
sura äpplet och köra på. 
 
Jag tar tre gäster med mig till aktivitet.
Det är bowling, det är kul att se att många är så med i spelet.
Vi är fyra avdelningar som kör gemensamt.
Nu är det mest C och D, vi på B ibland men A sällan.
 
Blir fika vid 14 tiden...Maria har bakat...hehe
Lade en längd i mikron, men god var den.
Eftermiddags personal går hem och jag och
Maria lägger upp jobbet.
 
Den nya gästen har funnit sig väl och det är så bra så.
Maria kan prata med han så det går bara bra.
Middagen är nu på G, soppa.
 
Nu kom jag på det är bara tre dagar kvar.
Fan vad nice. Ari är nog på extra gott humör.
Han behöver semester.
 
Ja men nu är allt fixat och vi skall bara invänta kvällen
och titta på allsång på Skansen.
Simon jobbar natt.
 
Han kommer rätt tidigt...så snällt av han.
Nu skall jag bara kolla om Juhani fårskjuts .
OK det får han jag åker hem då.
 
Väl hemma lite kaffe och sen...
Sängen
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
// SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0