Sverige mitt land

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
V. 34
TORSDAG 160825
Lovisa & Louise
 
 
DAGENS CITAT. 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Har vaknat tidigt i dag.
Natten har varigt 
bra och jag har sovit. 
 
En dusch och så till frukost,  vi har buffé frukost 
och det smakar  alltid så gott.  Jag skall nu
fixa I ordning väskan.  Vi kommer i land runt  10.
 
Vilket skit väder...ösregn,
men vi tar oss till Ropsten med buss.
Och sen tåg till T-Centralen och vidare till Tumba.
Där går luften ur Ari som vill att vi tar taxi upp.
 
Väl hemma har Juhani fixa kaffe och jag kan fixa med tvätten.
Har då tvätt klockan 14.00 Så då skall allt tvättas.
Jag tar fika och sen ner med tvätten,
kommer upp och tar lite lunch som gubben fixat.,
 
Nu kommer Camilla och Linus...
Kramar av Linus värmer,  han saknar sin mormor.
Han får godis som han ger till sin mamma, så det är svårt
att ge han de han tycker om.
 
Men då kan han dela med mamma och pappa.
Thomas kommer också, han har fixat svärmors bil.
Den är så fin... nytvättad och polerad.
Massa filter, lampor, olja och
annat är bytt.
 
Vi Lämnar ner gubbens bil till Messe, jag plockar upp 
han och skall fortsätta till Jimmie.
Säger hej då till Thomas, Camilla och Linus.
 
Nu är vi i Salem, delar ut saker till tjejerna lite godis.
Nea och Jimmie får present.
Vi blir kvar en stund.
Haylie har den där goa varma
hälsningen.
 
När hon ser en kommer ett leende och orden,
farmor, farmor. man blir varm...
Mins när min Lukas vägra säga farmor,
hur än jag böna och bad...Ner Phia var det.
Sen ringer han en dag 2½ år tror jag han var,
Hej farmor det är Lukas...
pang så man smälter.
 
Haylie har samma effekt man bara dör när hon ler
och blir så glad när man kommer. Jobbigt blir det då
jag skall åka hem, Joline i sin tur blir ledsen, gråter ofta och bara
vill med mig hem.
 
Ja barnbarn är det finaste man kan ha.
Älskar dom alla.
 
Kvällen är nu slut och jag skall vila.
Kolla tv och sen sova.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0