Veckan går vidare med en tvättdag.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 31
TISDAG 160802
Karin & Kajsa
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Att åldras är inte så illa
om man tänker på alternativen.
 
av; Maurice Chevalier
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När man är på g och vaknar och känner att 
nä nä inte en och kan somna om...lycka.
Vid 05.25 hände just detta, jag peta bara på gubben
så han kom upp, men jag somna om på mindre en en minut....
 
Drömmer om ett rött torp och något om någon död.
Det var ju inte så bra kan ja lova, men torpet
var intressant.
 
Nå väl nu är jag uppe och skall slåss lite med 
frukosten,.
 
Njuter och har lite nyhets litteratur.
En god kopp kaffe på toppen är ju en härlig
avslutning på frukosten.
 
Klockan går fort när man vill ta det lugnt,
tvätten i ordning, mitt stora överkast som 
MÅSTE tvättas efter Haylie kräkla på det....
Det är så himla tungt, detta måste Juhani hjälpa mig
att hänga upp sen.
Här ligger hon på den rosa sidan som hon kräkla på.
(här är den ren och fin)
Så min tvätt klar, då skall vi se hur mycket Juhani har,
det blir inte så mycket, Men överkastet måste gå i egen maskin .
Min son gör en pizza och fixar lunchen.
 
Trevligt, ter upp siste tvätten 13.55.
Nu du unge man skall vi till Skärholmen.
Jaha ja Lukas skall med.
OK.
 
Men han hitta lite kläder och även jag fynda....
Mina jeans försvann så jag fixa nya ny.
Vi var där en timme bara, det var ju snabbt fixat.
Men han är satan så jobbig att handla med.
 
En sväng till studion i Stuvsrt, han plocka upp
lite kläder som skall säljas.
Han är en snäll kille som hjälper broder med fru.
Ja då far vi mot Tumba.
Jag dumpar Juhani och Lukas hemma
hos Lukas.
 
Jag far hem skall väl då fixa lite mat kanske.
Och se där hej på dig gubben jag fixa middan nu.
OK, han duschar och så skall vi äta.
Det är fem min kvar bara.....
 
Eller hur han sover som en stock, alltså
jag har försökt väcka han med se det går inte.
Vid 19.10 säger han med oj förlåt, klart jag skall äta.
Och somnar om.....
 
En kväll för mig själv och bara för mig.
Då är det bara att fixa med allt runt omkring.
Skit kul förhållande det är jag
och min själ.
 
Glömde lite bilder från super regnet i lördags .
 
Min kväll är ett faktum.
Kolla en film sen sova....
 
God natt
  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0