Vi gör Riga osäker igen

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
VECKA 34
Många  160822
 
 
DAGENS CITAT 
 
Många finner vi otacksamma, 
Ännu flera gör vi otacksamma. 
 
av,
Seneca
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Man har konstiga drömmar även här. 
Undrar om det är något att fundera på? 
Min dag började 6.30 ungefär. 
 
Fixa med dusch och så ner till frukost. 
Det är nästan tomt på folk. 
Tror det är vi och fyra till som 
äter. 
 
Funderar på vad vi ska hitta på i dag. 
Vi tar nog en runda med museum. 
 
Vi promenerade runt hela Riga. 
Tror vi har varit överallt. 
Vi har haft tur med vädret. 
Uppehåll nästa hela tiden.
 
Har handlat lite och ätit gott. 
Vilka kontraster det är här. 
Vissa hus är fixad på utsidan, 
men helt sönder på insidan. 
 
Andra hus har nät fasetterad 
så fasaden inte rasar samman.
Och vägarna. ..herre gud, att 
man får ha det så, fattar inte. 
 
Nu är vi på hotellet, vi skall basta Och bada jakutzi. 
Skall hinna ringa barnbarn först. 
Jag har pratat med dom nu. 
Dom mår bra och städar. 
 
Som vanligt ville Joline komma till farmor. 
Det får bli när jag kommer hem. 
Men kul var det att prata med dom.
 
Vår kväll slut med en film .
 
Sov gott. 
   
HAKUNA MATATA, 
DET ÄR ORD SOM ÄR BRA. 
/SUPER GRANNY. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0