Vilken start

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 30
SÖNDAG 160731
Helena & Elin
GRATTIS 
DAGENS CITAT
 
Så olycklig man kan  vara då!
Ack det var en lycklig tid.
 
av; Sophia Arnouls
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Att vakna upp och få den känslan att man vill sova ett tag till.
Det är inte så skojigt, jag var vaken när Juhani gick till jobbet,
Jag var vaken vid 06.00 och så var ett larmet på  en av
gubbens lurar.
 
det var ju inte så skoj, jag är trött och vill vila.
Nu när man sitter här och undrar vad som skall ske....
är det bara så att man är inte värd något
 
Alla ljuger runt om mig...
Falska fasader som man vill riva ner...
Men då fortsätter lögnerna bara rasa in.
Passar det inte så kan jag gå...
Vilken lösning.
 
Denna era kanske är slut....jag kanske skall bo själv.
Det är kanske meningen, jag är ju så djävla dum att
jag hänger kvar med alla som sårar mig mest.
 
Ett nytt umgänge kanske skall
vara nyttigt, man vet inte....
Min dag börja väldigt dystert.
 
Min frukost är intagen och lika så mitt morgon kaffe.
Jag skall nu ner till Willys för att se till att mat kommer hem.
Min gubbe lyfter inte ett finger i onödan för att hjälpa till.
Men skit i det. Jag fixar detta själv.
 
Jag skall visa att jag är inte beroende av någon.
Så handla var det ja, Undra om jag skall handla bara det jag vill ha....
Nä jag är ju inte lika korkad som han och resten av världen.
Jag kan dela med mig.
 
Nå väl min nya hjärtmedicin skall hämtas....
OK Öppnar 11 hur roligt vara det på en skala då???
Inte mycket.
 
Hem packa upp maten och sen är det väl bara att dra mot jobbet.
Får lov att ta apoteket innan jobbet så jag kan börja med den 
nya medicinen.
 
Nu är det nog hög tid att åka.
Ner till centrum för ut tag av min medicin.
Så nu kör jag mot jobbet.
Klockan är 11.46 när jag kommer dit.
Och när jag kommer upp på avdelningen är jag en hel
timme för tidigt.
 
Vilken tur för Lydiah, hon var inte ok.
Så jag jaga hem henne och så var vi två.
Fan jag tycker inte det är kul men som tur vad så
var det bara lite morr i två minuter.
 
Jobba på och dagen rulla på, det går otroligt bra.
Nu är det ju bara att se till att de kommer i säng.
Och så går Kadija och jag blir själv.
 
Natten kommer och det är Ylva.
Så det är ju bra, hon kommer och
jag kan gå.
 
Väl hemma så skall jag inse att jag är själv....
Gubben är med sonen och badar minsann.
Ja det går ju bra...
Men att bada med mig...nej då.
 
Dö i en hörna 
 
Nu skall jag minann kolla tv:n
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0