Andra advent

 

SUPER FARMORS BLOGG . 
VECKA 28
SÖNDAG 161204
Barbara & Barbro 
GRATTIS 
 
Andra advent 
 
DAGENS CITAT 
 
SKRIV NER DINA BEKYMMER
 
Det är märkligt hur många bekymmer för framtiden försvinner
när man skriver ner dem på ett papper -
och betraktar sannolikheten för att
de skall inträffa.
 
Nio gånger av tio är den sannolikheten
mycket avlägsen. 
 
av; 
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG . 
 
Hallå vad hände i dag???
Jag har sovit i ett sträck till klockan åtta,
hur underbart var inte det?
 
Och hela huset är tyst, ingen som är vaken,
ingen som går i trappan eller åker hissen.
Allt är tyst.
 
Tänder ljus och känner att det var det bästa med denna morgonen,
ett ljus som brinner för min mamma,pappa och bror.
Ett ljus för alla nära och kära som lämnat
jordelivet.
 
Frukost
till mig står på tur, jag njuter av den
och får en lugn skön morgon.
Inget som stör i minst en
halvtimme.
 
Ny heter kan kolla lite på Aftonbladet och på FB.
Världens händelser. Men det är väl inte
så att det är roliga saker i 
Aftonbladet.
 
Men det är ju så i vårat tråkiga värld, jag är så less.
Men vad skall man göra??
Min dag på G.
 
Nea bakar litelussebullar, och det är advent fika i eftermiddag.
Eftersom det är lite sjukt så är det bara vi som skall
fika. Harry kom över också.
Men nu får vi allt vänta, 
det blev fint till slit.
Kladd muffins
Goda lussebullar 
Advent fika
 
Jag har nu tänkt mig att fixa lite på gravarna.
Så jag far i väg till Skogskyrkogården.
Greger får en ny lyckta.
 
Botkyrka kyrka
Skogskyrogården
 
När jag kommer hem igen gör sonen middag en makaronilåda.
Det är svensk husmanskost, på enkelt vis.
Min son fixar och trixar.
 
Sitter nu och njuter av denna goda låda,
alla smaker kommer och gifter sig i munnen.
Tack för en god middag.
 
Njuter av en kopp kaffe och lite färg i håret.
Nu har jag en ny färg, jag är nöjd måste jag säga
 
Så nu skall jag ta kväll för det är nog dags för
det, kan inte tänka mig något annat direkt.
 
Ha en bra kväll
sov gott. 
 
HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0