Date med julklapshandling

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.50
LÖRDAG 161217
DAG 351
 
Stig
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT .
 
UNDERKLÄDER MED KALLE
ANKA - MÖNSTER
 
Välj några barnsliga plagg som påminner dig
om livets respektlösa, ohämmade, glada sidor.
 
av:
Paul Wilson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna först av att gubben sprang ut och in i dörren,
han glömde saker hela tiden. Juhani skall till jobbet.
Han blir körd av gubben, så är det i dag.
 
Somna om en kort stund, så där 35 minuter.
Går upp för jag hör att något rör sig, och ja det är
barnen i familjen annorlunda som är vakna
de två minsta.
 
Här är det lite så där oroligt vad dom gör eller inte gör.
Jag går upp och fixar lite välling till båda.
Då vet jag att dom fått i sig
frukost i alla fall.
 
 
Min frukost, ja jag kan inte glömma den det är nu så att jag
skall njuta av den i min takt och på mitt vanliga sätt.
Kollar lite nyhetsflöde samtidigt.
 
En kopp kaffe är ett måste till min frukost av slut.
Ny kokat och så bara gott. Så skall man då göra
klart för avfärd med gubben.
 
Vart vi skall åka vet jag inte, han kan inte bestämma sig.
Det blir Solna och sen Barkarby, julklappar till snorungar.
Lunch på Burger King ingen höjdare.
 
Sen när vi skall hem så var det så mycket bilar att bara
det tog lång tid. Hoppas då att jag bara inte blir trött nu när
det är mörkt ute.
 
Hemma igen blir det jag som stannar hemma med Joline, hona har feber.
jag tycker det är viktigt för Jimmie och Camilla att träffa farfar.
Man vet inte hur länge han kommer att vara kvar på jorden.
Så jag passar Joline.
 
Vi har en lugn och skön kväll med tv,
vi kolla på Sofia den första.
 
Föräldrarna kom hem strax efter 20.00
Jag kollar på Wolverine det var en bra film.
Nu är klockan sen så det är hög tid att komma
i säng nu.
  
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0