Helgens vilodag

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.49
SÖNDAG  161211
 Daniel & Daniela
GRATTIS 
DAGENS CITAT . 
 
UNNA DIG LITE FRAMGÅNG
 
Det finns ingenting som går upp mot lite framgång
för att man skall känna sig avspänd. Även
om det bara är frågan om de banalaste
handlingar, så ge dig själv chansen
av att lyckas ibland. 
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Då är det åter en morgon där jag har en ångest känning.
Som tur är ingen panik attack. Så det är ju bara att försöka
ge dagen en liten mjukstart och låta tankarna vara så länge.
 
Om det är bra att låta bli att tänka på den så kanske den 
lägger sig lite. Har lite problem att handskas med den.
Jag är ingen fan av att handskas med den.
Så dagen blir allt bra.
 
 
Då är det frukost,
Min vanliga och goda måltid som är dagens första
höjd punkt, och lite koll på media.
 
En god mugg med kaffe
 
Min morgon är ett faktum, inget planerat.
Familjen Annorlunda skall till morbror Lars och
gratta. Och jag med Ari skall till Kim i kväll.
Men nu tar vi oss till Köpcentrum i Kungens kurva.
Det blir tre julklappar till två flickor och en pojke.
Vad är kvar???åtta barnbarns julklappar.
Helvete vad många det är....
En lunch på tur man hand med Ari och sen med handlande.
Jag har köpt mig hörlurar till mig. Jag har även köpt mig en blender.
Så har vi kollat lite på andra saker. Vad man vill ha.
Vi tar en sväng till Skärholmen där jag hitta en
träningsboll på enkla liv, 89 pengar för den
men det kan den vara värd när jag skall träna
upp styrkan.
 
Vi knalla runt lite och så blev det ju bara att åka hem.
Massa folk som bara knallar, ser sig inte för.
Barn är små titta gärna neråt, det är
många här i Skärholmen
Tur att vi inte har
någon med oss.
 
Väl hemma är det middag på G men vi äter där vid 16.45.
Jag har beslutat mig för att ta med Joline till Kim,
hon gillar kalas. Vi kommer dit vid 18
tiden och känner att det var lagom tid.
 
Camilla, Thomas och Linus kom, oj vad glada dom blev,
Joline och Linus har inte sätt varan på
2½ vecka ungefär.
 
Fika och grattis blev det för det är ju så att Kim 
fyller år. Grattis då.
 
Jag fortsätter min dag med att jag skall handla på Willys.
Joline hängde på och det gick bra hon lärde sig att scana varor.
Kul tyckte hon, kan göra det fler gånger.
 
Nu är det bara att göra kväll och se till att få sova lite.
Innan jag lägger mig för att kolla tv
vill jag berätta en sak som
värker i mitt bröst.
 
Jag i går fick jag ett så tråkigt meddelande att det värker i bröstet, 
Jag träffa en sådan söt hund i Rydebäck i somras.
Han var Annes dotters, Isabell, hund.
Med namnet Vinzet.
Kallas Vinzi.
 
Han hade rymt och hamna på stora vägen där han
så klart blir på körd, alltså fan inte så kul för matte.
Jag är så ledsen över detta och känner med Isabell.
Kramar till dig gumman.
 
Till Vizi vill jag bara säga att du har gjort avtryck i mitt liv,
du var en fin hund med mycket kärlek.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0