Jag närmar mig jul :)

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.50
MÅNDAG  161212
Alexander & Alexis 
GRATTIS 
DAGENS CITAT . 
 
GE AKT PÅ  SPÄNDA MÄNNISKOR
 
Lär dig att känna igen tecken på spänning och oro
hos andra. På så sätt kan du bli uppmärksam 
på tecknen hos dig själv och arbeta med
att uppnå lugn.
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar till en grinig unge, inte så kul att göra
man blir en smula trött. Kan man trolla
så att dom inte blir griniga??
En önskan :)
 
Men det är bara att göra så att morgonen blir bra och och lugn.
men det är ju bara att vara vuxen och titta på dom.
Alltså vad gör dom???
Min frukost blir inte så bra som jag vill att
den skall vara eftersom dessa kids inte
kan hålla sig lugna.
 
Min lilla stund för mig själv, den jag behöver för att få ett fokus
på dagen, den jag behöver för att hitta lugnet inom mig,
den stunden är som bort blåst ur mitt inre i dag.
Det är inte bra, inte alls bra.
 
Barnen kollar nu på adventskalendern så jag kan egna mig åt
min tid, min stund, min...ja hela alltet som är 
mitt skall komma på plats.
 
Andas in......
Andas ut .....
och
Andas in .....
Andas ut ......
 
Så koncentrera dig och hitta fokus.
 
Så min dag är i gång nu far jag med ungar till Salem :)
Två till skolan, två till dagis. Jolin skall inte ha lucianattlinnet på sig,
nej nej jag tänker inte ha det.
 
Deras lucia tåg kommer inte att vara som dom alltid har haft,
utomhus med alla barnen. Nu skall de filmas och alla får se filmen när
dom kommer på dropp in kaffe i eftermiddag.
Alltså barnen är så besvikna.
 
Nå väl jag tvingar inte henne att ha luciakläder på sig.
Hon har en fin klänning på sig med ett glitter från
jobbet mitt. Tack Bodil.
 
Jag tar lite kort på dom i kväll.
Nu är det bara att fortsätta dagen, handla står det
på min att göra lista. Mat för en halv vecka, det skall jag
köpa.
 
Jag har et tvådelat kylskåp som är insatt i en femma...Hur tänkte dom här???
I 5 & K skall det vara två stora, en frys och en kyl. Hur skall man annars
få plats med saker till en stor familj????
 
Så vi kan aldrig storhandla för en hel månad eller inte ens en
hel vecka, inte så kul för oftast blir det dyrare att handla som jag
gör nu. Två gånger i veckan...inte så kul.
 
Lunch, den tar jag med Camilla,
det blir donken men det kan ju vara gott i dag.
Så sitter nere på Brinken och sen var jag väldigt nära
på att somna. Men det går ju inte då jag skall till Tullinge.
 
Väl i Tullinge blir det lite kiropraktors tag på rygg, höft och ben.
Hoppas slippa värken någon gång, men det tar tydligen 
längre tid en vad jag hoppas på.
 
Mötet går fort och jag är klar 15,25. Ringer Nea som är
på förskolan och kollar lucia film. Flickorna får ett 
utbrott på bussen tydligen så det är
väldigt spänt när jag plockar
upp dom i centrum.
 
Hem och börja med maten, det blir kött med god vitlökssås.
Så gått så gott. Man äter så det blir lite kokpunkt i öronen.
Plockar ordning och ser till att allt blir  klart.
Hinner sitta en stund.
 
Hämtar Juhani från jobbet i Södertälje.
Han slutar 21 och det är ju bra att han kommer
hem lite i tid då han börjar sex i morgon.
 
På vägen hem (vi tog gamla Södertäljevägen över
Grödinge och Bremora) efter Hall låg det ett rådjur på
vägen som måste ha blivit påkört inom en timma.
Jag kontakta polisen.
 
Vi kom hem vid 21.30 tiden.
Då är det bara att göra sig klart
och gå i säng.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0