Juldagen ett faktum

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V.51
SÖNDAG 16125
 Juldagen
 
 
DAGENS CITAT.
 
FÖRSTÅ NÄR DU SKA SLUTA
 
När det gäller de flesta aktiviteter i livet finns det inga
pris för ihärdighet. När du känner att stressnivån ökar, så sluta
upp med det du håller på med - ta antingen en paus eller gör
någonting annat.
 
av:
Paul Wilson 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Att vakna upp 8.30 var rätt skönt, Att sova så länge är guld värt.
Jag somna 01.30 så jag är mer än nöjd.  Då skall jag försöka fixa lite
Frukost. 
 
Kolla Aftonbladet och lite på facebook, man bör vara uppdaterad.
Så nu kör jag i gång detta med en kopp kaffe i handen.
 
 
Oj vänta nu...vad kylskåpet är tomt,
i går var det bara julmat i hela skåpet,
vi tog det ner till Brinken.
 
Så nu dammar en fil en halv liter mjölk en liten ost och
några tuber. Då är det bara att fylla på med mjölk, smör,
pålägg, yoghurt och annat nödvändigt.
 
Så jag bränner ner till Camilla och hämtar lite köttbullar och korv.
Skinka och korvpålägg. Sen till affären och fyller på med allt 
som saknas. Ringer hem och ber om bär hjälp upp.
 
Gubben kom och hjälpte mig, en kaffe på detta och så lite soffhäng.
Jimmie och Nea tar lite saker till förrådet och har tre flickor med sig.
Jag kollar tv och slappar, seg som fan.
 
Ari lämnar in trav och sen kommer han tillbaka.
Jag ber Nea via telefon att hämta lite uppläggningsfat hos
Camilla som jag missa att ta.
 
När dom kommer hem är klockan 16.15 så jag ställer in maten på värme.
Och sen är det mer tv. Jimmie far i väg igen nu med Joline och
jag är hemma med fru och några barn.
 
Hämtar middag till Linus och sen fixar vi vår middag.
Julmats rester, ja en dag till det räcker sen.
Vad händer mer i dag då???
 
Jackson skall få sitt packet så jag och Ari
far över till Tullinge, där han har sin nya
lägenhet. Jo den är fin och bra planerad.
 
Väl hemma igen  ser jag att  jurassic park 4 är
på tv. Så jag tittar en stund, sen skall jag fixar 
mina tabletter.
 
Tv i sängen då, kolla på tv sen
skall jag bara sova.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0