Möte med facket

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.51
ONSDAG 161221
Thomas &Tomas
GRATTIS 
 
 Vintersolståndet
 
Nu är det den mörkaste dagen och natten på året.
I morgon börjar vi gå mot ljusare tider igen.
 
DAGENS CITAT .
 
FÄST BLICKEN VID NÅGOT BLÅTT
 
Eller skärt. Ibland grönt. Var och en av de där färgerna -
en varm, två kalla - har den magiska förmågan
att ingjuta lugn i ett oroligt sinne.
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ställde klockan fel i dag, har ju satt den på 06.30 och skall
iväg vid 07.30, hur tänkte jag här???
Jo jag hinner men jag gillar
inte stress.
 
Dusch på tre sekunder, frukost på tjugo minuter,
en kaffe på stående fot och så iväg.
Skolavslutning.
 
Det blir en liten avslutning med Amanda i klassrummet.
Sen går hon till kyrkan för att sjunga och ha ett jul avslut.
Innan vi går dit och lyssnar tar vi en fika Nea bjuder.
 
Det är så skönt och man kan bara ha en lugn dag.
Johannas avslutning är klockan 10.15
Vi går till hennes klassrum.
 
Här är det tpepparkakshus tävling.
Lite snack om vad dom gjort under terminen som gått.
Att dom ses igen 10 januari 2017 och sen är det bara slut.
 
Jag tar bilen ner till dagis medans Nea tar flickorna till dagis.
Vi möts utanför och sen är det bara att gå in.
Haylie får syn på oss... oj vad glad hon blir.
 
Vi tar god jul hälsning på hennes avdelning först.
Sen går vi in till Joline.
Fullt ös.
 
Jag kör hem barnen lämnar tre tjejer hemma och tar
minstingen ner för att plocka upp upp Nea som tar bussen.
Hem och stoppa i sig en macka, inte så bra lunch direkt.
Nu skall jag till Tullinge.
 
Här är det bara att komma in till Mattias som skall sätta
leder, muskler och skelett rätt. Det tar 25 minuter så det är väl OK.
Hem igen och kolla läget, byta kläder och sen höra på ett fackligt möte.
Oj det är ju intressant.
 
Hur gör vi nu då???
Går vidare med intressanta spörsmål.
Jag kanske skall bli facklig i alla fall :)
 
Hem, fixa middag eftersom familjen Annorlunda vuxna
inte kommer att äta hemma. Det skall bli kul och höra var sonen säger om 
min mat, han är riktigt kräsen, jag menar det riktigt kräsen.
 
I alla fall middagen var bra, barnen gilla min sos som jag fick en god
touch på. Alla åt massor. Gott tycker jag och roligt att de gillar
det och det är bra tycker jag.
 
Barnen och jag kollar på adventskalendern.
Spännande som fasen. Det är nu en kväll
att fördriva tiden på bästa sätt. 
 
Hur jag gör det???
Är med barnbarn.
 
Rakar Aris huvud, snyggare med vältrimmat 
huvud än halvlångt hår som till råga på
allt har en flint på toppen. 
 
Kolla lite på Miami CSI. 
Sova sen.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0