Nu är vi vägg i vägg med julen :)

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.51
FREDAG 16123
Adam
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
  
TA VARA PÅ
ÖGONBLICKET
 
När du koncentrerar din uppmärksamhet på att
insupa varje detalj i ögonblicket -
avnjuter varje smak, hör varje
ljud, iakttar varje färg -
så blir du 
omedelbart
lugn.
 
av:
Paul Wilson 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Hade en väldigt intensiv dröm, jag vet att den var
jobbig och att jag var stressad i den. Men nu är det lite
huller om buller i järnkontoret som skall bearbeta
min dröm. Jag känner den men har inga bilder.
 
Nå väl jag kliver upp väldigt nödvändigt kan jag lova.
Men blir också förvånad över att jag sovit så länge.
Min gamla kropp är sliten och så är det bara.
 
Men då är det bara så att jag fixar frukost,
god och smarrig frukost, mina bästa minutrar på dagen :)
Musli är gott, ingefärsjuice är smaskens.
 
Kaffe 
är drycken jag använder mest :)
Andra kan festa på vin och cider, jag festar på
kaffe :) Är det inte så att vi alla har något
som är bäst.
 
Nu är jag på g att kolla lite media nytt.
Vad hände på Arlanda i går???
Och annat skit.
 
Jag och Nea drar till MXI, Rusta. Eges. 
Vi har lite att inköpa.  Vi har extra 
fart på fötterna. 
 
Nu är vi klara,  kommer hem och skall
fixa lite. Det är ju då klart med klappar 
Mat och allt annat.
 
Camilla kommer och vi tar en
kaffe. Trevligt och avstressande. 
Barnen leker och skojar.
 
Tar en fika när jag måste åka  igen till
affären. Grädda och oregano. 
Det blir lite annat. 
 
Nu skall jag bara försöka slappna av,
Då ringer Thomas och talar om små
Paketen snart är klara, 
 
Men va fanns....små Paketen till
julspel.  Ja ja bara att dra igen.
Hem och ser att Jimmie fixar
julskinkan. 
 
Ja sätter mig till bords pasta med bacon 
sås. Så gott tur att Nea fixar middagarna.
Jo Jimmie fixar middagen också.
Men jag gör det näst intill
Aldrig. Skönt.
 
Ja då skall alla spelare paket
Slås in. Ja det blev bra då.
Och alla kan vara med.
 
Förbereder för en bingo kväll. 
Ja det är en rejäl  massa
tid för kvällen. 
 
Johanna har vunnit en ny lott.
Det tar fan så lång tid.
Massa tid går.
 
 
Nå väl nu skiter jag i denna dag
och tar mig till sängen.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0