Nya saker att göra

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.50
TORSDAG 161215
 Gottfrid 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT . 
 
ETT STÄNK AV LAVENDEL
 
Ett stänk av lavendel lindrar inte bara värk och smärta
utan åstadkommer också underverk ifråga om
avslappning
 
av:
Paul Wilson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
 
När man ha klockan på alarm åt gubben 05.15,
det kallar jag skitsnäll och omtänksamt.
Somnar om och känner att jag är i
goda händer med bra drömmar.
 
Sätter mig upp då jag känner att något är lätt galet,
och pling på dörren...06.10...Vem???
Upp och tittar ha ha ja ha ja, en
stycke Nea, utelåst.
 
 Ja men då är man uppe och har full koll på livet.
Har till och med fixat frukosten, 
njuta av den då.
 
Hjälpa Nea ner till tvätten, har lite tvätt själv som Nea tar.
Upp och tar mitt kaffe med smörgås,
Njuter av detta också.
 
Gnälliga barn bråkar med Juhani och med varann.
Vardag för mina öron just nu, inte så kul.
Men dessa tjejer tycker det tydligen.
 
Nä det är inge skoj på morgonen här, och jag har lite för
ont så humöret är inte på topp direkt.
Men lär dig leva med smärtan och
andas 
 
Då är det bara att åka till Salem, barn skall lämnas och det är bråk i bilen.
Herre gud....snälla sluta!!!! Jag är en smula less på detta och känner
mig som en trasig skiva som upprepar sig.
Sluta, sluta, sluta.
 
Men hem då och får ett samtal av Juhani, han sitter i Älvsjö och
kommer inte loss fel på någon växel. Han skall vara i Solna 
kl: 9.00 kvart i har han ännu inte kommit från Älvsjö.
Snacka om förseningar.
 
Nea skall till jobbet så det är ju bara att köra henne också.
En fika på studion och sen till ICAMAXI, ett nytt munstycke till dammsugaren.
Bröd och munskölj till Nea. Nu över till Camilla för en fika, och lite gos med Linus.
Han är bra nu men lite tagen.
 
Tar mig hem med sakerna för att sen åka till Salem och hämta barn igen.
Min dag blir kort känner jag. Undra om det bli lättare i morgon.
Jag skall fara hit och dit.
 
Nu är vi hemma och jag kan ta det lugnt tror jag.
Middagen blev lite sen men det är ju
ok då Ari kommer sent.
 
Det blev ugnsstekt korv, gräddsås med potatis.
Gott smidigt och enkelt. Ja det är bara att 
njuta av en bra middag.
 
Vi är samlade och skall kolla på tv, Ari lägger sig i sängen och ,
ja somnar vad annars. Det är så grymt tråkigt för han skiter i det mesta,
nu menar jag hjälpa till hemma. Jag drar tunga lass här.
Tråkigt.
 
Nu är det i alla fall tv, Dr.Phil, veterinärer och sen 
Miami CSI.
Slut för i dag :)
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0