Och då är vi inne på vecka 48

 
 
SUPER FARMORS BLOGG . 
VECKA 29
MÅNDAG 161205
Sven
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
LÄGG UPP FÖTTERNA
 
Det ligger mycket mer i den enkla åtgärden
att lägga upp fötterna än enbart en
förbättrad cirkulation.
 
Det leder snabbt till en
känsla av avslappning.
 
av; 
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG . 
 
Då är det bara att stiga upp, vaknar vid sju. ändå känns det
bara bra och rätt utvilad. Inga konstigheter alls.
Man skall väl bara ta en lätt frukost för
medicinens skull.
 
Ingen hit att ta dom på tom mage direkt.
Min dag startar med 
Frukost light :)
 
Det finns ju en anledning att jag äter lite nu också,
Skall ju äta lite med ACP också :) .
Så det är ju bra att bara vara l
ätt hungrig :)
 
Det ser grått och trist ut utanför mitt fönster :( .
Kollar lite på termometern....sex plus!!!!!
Ja ha det förklarar saken, allt är dö trist ,
inge puder bara vatten, och trist
utanför fönstret.
 
Tur att jag skall träffa ACP så jag kan få lite ljus i mitt sinne :)
Uppiggande sol sken det är just vad hon symboliserar :) .
Och då är det ju bara att ha det nära :) .

Kaffe och koll på nyheter.
 
Ja men då är det väl bara att åka mot Skogås och hälsa på ACP.
Vilken väg tar jag i dag??Jo mot Älvsjö och rakt över mot
Farsta och Nynäshamnsvägen. Svänger av vid Skogås.
Och så här bor hon.
 
Och här kommer hon med P-biljätten.
Det är så kul att hälsa på henne.
Hon är en människa så speciell
och så varm och god.
En bra vän.
 
Tiden går så fort när man har kul och det är en bra
stämning. Så nu är det bara att se till att ACP kommer
till jobbet. Jag ber henne köra så det går så där enkelt.
 
Hon kör denna väg hela tiden och känner den bättre än jag.
Jag blir osäker på ny mark. Hon kör. Kommer till jobbet utan större saker
komplikationer.
 
Jag går inte in, jag har ingen lust att vara där.
Att det bara kan bli så obekvämt.
Jag får allt jobba hårt om detta skall funka.
 
Jamen tack för en trevlig morgon ACP, det var mycket trevligt.
Vi gör om det sen så där efter jul :)
Om du känner för det.
 
Jag drar hem, kollar med Camilla hur hon har det.
Jo hon skall till akuten, måste bara fixa en tand först.
Så en sväng till centrum och tandläkaren.
 
Klart då är det akuten nästa.
Reumatologen sa att hon skulle dit.
Det är viktigt att kolla upp alla saker som händer nu.
Hon är ju utan medicin så det är viktigt att hon inte blir dålig.
 
Väl vid kassan sätter vi oss ner och jag
tror att det tog 10 - 20 minuter så var det hennes tur
att komma in till ett rum. 117 heter rummet.
Sköterskan kommer in och tar prover och sen kommer läkaren.
Massa tester och koll på hela hon.
Jo det är lika bra att vi röntgar skalle och kropp.
Kollar att shunten är OK. Inga stopp inget gegg.
Viktigt att den är OK.
Nu blev det en väntan på 2 ½ timme, 17.00 skall hon röntga huvudet.
Vi satt och tog en fika, sen knalla vi ner för att vara på plats, 
man kan ju komma in tidigare.
 
Och gissa 40 min tidigare ...hurra.
Första röntgen avklarad.
Nu lite med väntan på
nästa, men inte
så länge.
 
Vi var klara och tillbaka på Akuten till 17.30
Vilken tur, och vi hann komma in på rummet när läkaren kom in,
snabbt och smidigt, Camilla skall till ögon läkare på St:Eriks sjukhus.
även en koll på St.Görans där hon opererade in shunten. 
Allt ser bra ut, det kan bara behövas ställa in shunten korrekt.
Det var en lättnad, och hoppas ögon läkaren kan 
ge bra resultat.
 
Jag skall hem nu och äta, sen ner i tvättstugan.
Skit tufft är det. lite ont i huvudet har jag.
Varför?? Ja lite stress i dag kanske.
Tur att jag är så stark egentligen.
 
Tvätten är inte alls så kul att fixa så här sent, jag
ogillar det skarpt. Klar i alla fall innan 22 tiden
Det är ju helt OK, 
 
Nu skall jag lägga mig och bara glo
på tv och sova sen.
 
Ha en bra kväll
sov gott. 
 
HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra .
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0