Och nu? Vad kommer nu?

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.49
LÖRDAG  161210
 Malin & Marlene
GRATTIS 
 
Nobeldagen
 
Mänskliga rättigheternas dag
 
DAGENS CITAT . 
 
RENSA BORT STRESS UTTRYCKEN
 
Stressuttryck som "Jag måste" , "Jag är tvungen" och
"Jag hinner inte" ökar pressen. Var uppmärksam
på sådana uttryck i dina tankar och ditt tal,
och ersätt dem med mer avspända uttryck
som "Jag kanske ska", "Jag tänker", 
"Jag ska ta mig tid".
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vilken dröm...Jag har en ny lägenhet på G och skall flytta
till ett ställe där många av mina kollegor bor.
Sjukt egentligen det är så absurt att
alla skall bo där.
 
Men fint var det, och jag trivs väl där kan jag tro.
Men går upp och in i en väl behövlig dusch efter
möbel flyttande som jag har hållit på med
nu på morgonen.
 
Så på med stödstrumpor som är ett måste.
Jag har ett bara ont i vaden i dag, så det
är lite bra.
 
Frukost.
Mums min fina frukost,
Jag tror att jag inte skulle överleva utan den.
Njuter av alla tuggor och den tysta stunden.
 
Kaffe
på detta och då kan jag sitta med de små och höra 
om deras frukost och hur mätta dom blir och
att det är tack för frukost.
 
Vad som händer i dag då....
Jag skall passa barn medans föräldrarna tittar
på ett hus, hoppas det kan vara av intresse.
Kan vara svårt med budgivning.
Men hoppas gör vi alla :)
 
Jag har en bra dag med barnen men eftersom jag blev ensam med dom
så kan jag inte gå ut med dom, jag klarar inte att lyfta dom med mina
händer. Fan vad tid det skall ta.
 
Men det går bra en då och jag beslutar mig för att
ta Joline med mig när jag skall köra Camilla
till Sköndal. Hon skall träffa kompisar.
Kul för henne.
 
På vägen hem skall jag köpa glass, Joline vill
ha glass. OK Willys glass duger bara bra.
Hem till middagen där Juhani och han
fina flickvän äter med oss.
 
Sen kan man börja göra kväll med lite tv och trevligt sällskap.
Min Juhani åker till sin tjej så han är inte med,
det är jag, Nea och Jimmie.
Vi kollar på "Så mycket
bättre".
 
Sen skall dom slå in jul klappar jag skall hjälpa dom.
Gubben dricker öl, sover och sen kommer han och
skall spela.
  
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0