Personalhälsan

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.50
ONSDAG  161214
Sten & Sixten 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT . 
 
ANDAS LÅNGSAMMARE
 
En djupt avslappnad person andas bara fem till åtta
gånger i minuten. Genom att sakta ner andhämtningen
till det antalet blir du snabbt avslappnad
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Att vakna till barn som gråter eller skriker har jag kommit över för länge sen.
Jag tycker inte om det, inte alls vill jag lova. Barn kan stoja på dagen inte
på morgonen eller på kvällen. 
 
Men det går fort över som tur är, jag känner att jag
inte har den möjligheten att styra lugnet till rätta.
Inge skall behöva ha stress på morgonen.
 
Det är bara att gå upp och få lite tyst på barn, bara lite :)
Det är ju så att jag skulle ha fått sovmorgon i dag för jag har
sjukt mycket att stå i idag.
 
Till min frukost som blir tillsammans med Joline
så hon äter lite, hon är den som blir ledsen på morgonen.
Hon är trött och hon är inte alls så pigg på att
komma till ro.
 
Som tur är ha farmor ett ess i rockärmen så 
hon pratar om andra saker. Vi fortsätter vår diskussion och hon äter.
Jag äter min fil och vi har en bra stund hon och jag.
Tack sötnos för den:
 
Att ha extra folk inneboende, även om det är en kort stund, är det väldigt tufft.
För mig och Ukki och för sonen och frun. Barnen blir också påverkade så klart.
Allt är trångt, ingen ar någon space att tala om och det är alltid folk hemma.
Mat situationen är lite trångt eftersom vi är nio - tio personer runt bordet.
 
Men om alla bara hade respekten som krävs i denna situation skulle
det inte finnas problem. Så till folk som tänker bo i kollektiv eller
som storfamilj med far eller mor föräldrar,
Se till att lev med respekt till ALLA.
 
Älskar min stora familj, och ja vist är det problem här och där men
man jag kommer långt med min förmåga att ha respekten på 
kopplad. Det kan hända att jag tappar massor i bland,
skyller på smärta och trötthet.
 
Till min dag ja har avverkat frukost så nu njuter 
jag av kaffet som smakar fantastiskt gott.
Kunde inte ha kokat det bättre.
 
Så barnen är på väg mot Salem med mamma Nea och jag skall städa i dag,
så gott det går med min skit hand. Den krånglar lite och mycket
beror på att jag gör saker jag INTE skall.
Envisa jag då :)
 
Så min dag är i högsta grad i gång.
Städa, jo det skall jag....men först en fika med Camilla
och Linus hemma på Brinken.  Gott.
 
Nu hem till mitt hem och städa, helvete vilket göra.
Här skall jag ta det försiktigt och 
inte överanstränga handen,
eller hur hur tänkte jag nu???
 
Tur att jag börja i nedre delen, Familjen Annorlunda`s rum och
Juhanis. Hö och sågspån lite här och där. Lilla hallen och myshörnan.
Hallen och vårat rum, köket och tv rummert
Men vad hände???
 
Skit och åter igen skit, mitt munstycke till dammsugaren går sönder.
Alltså va???? Hur fan gick det till?? Pang och rakt av bara.
OK Mattan kan jag ta med H2O ångmaskinen.
Fräscht och rent.
 
Golvet i köket ångade jag också. Tur att jag han det
innan handen skrek stopp fan stopp det värker satan.
Och då kan jag göra lite samtal, försäkringskassan, 
Johanna på jobbet.
 
Det är viktigt APT i dag 13.00 så det borde jag vara med på
tyckte Johanna. OK bäst jag tar med mig dit då, 
Jag får vara med och tacka av Johanna som skall sluta,
och information om att det är för många 100% som finns på
Västergården, aj då.
 
Hur är det nu då??? Vad skall de göra???
Sätta alla på 75??? eller ut se vissa som kan vara kvar på 100% och
resten får helt enkelt gå ner i tid.
Spännande.
 
Jag är tvungen att lämna mötet då jag skall vara på
personalhälsan och prata natt jobb.
Ja vilken dag detta blev.
 
Hem till huset för att möta upp Johanna,
hon är på väg hem också.
Det är bara att ta fram mat och se till att allt är
på plats när Nea kommer.
 
Pratar med Pia och bestämmer att jag kommer i mellandagarna.
Vi skall fika och snacka skit. Men det är man inte så bra på men kan
försöka lite då, he he he.
 
Middagen i dag blev fiskgratäng med fransk gegga uppe på.
Det är ju gott, potatis också. Det är bara att njuta av god mat.
Nu kan man inte klaga på att Nea inte bjuder på mat :)
 
Men så skall jag väl in ta min kväll nu,
lite tv och så sova kanske hoppas jag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0