Tandläkaren till Nea

SUPER FARMORS BLOGG 
V.49
ONSDAG  161207
Angela & Angelika 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT . 
 
ODLANDETS FRID
 
De som har en trädgård är bland de lugnaste och
mest avspända människor man kan tänka hittas
(medan de jobbar i trädgården).
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar upp så där strax efter sex, går dock inte
upp. Jag vill sova lite till då jag skall vara fastande
på provtagningen. 
 
Kör barn till Salem, känner att jag måste tala om för Amanda att jag
inte är så förtjust i att barn ljuger. Och att hon nu har ljugit för mig.
Det är inte så kul.
 
Väl i Salem lämnas barn på sina platser och jag skall vidare för
att plocka upp Nea, vidare till Huddinge för provtagning.
Och sen är jag. Och det skiter jag i.
 
Provtagning på tre rör och så lite snack om hur man kan
bli påverkad att jobba natt. Ja jag vet, och nä jag har
inte bestämt att jobba natt, min chef tycker det.
 
Frukost i bilen och det kändes gått
Kaffe på detta.
 
Nå väl klar där och så iväg till Salem igen, Nea skall rycka en tand, skit
nervös är hon och jag är med som stöd. Det går så lätt att få bort tanden att det 
nästan är lite löjligt. En konformad tand som släppte taget efter lite
petande med mejseln.
 
Klar 09.40, och vi kan fara till Dollar store i Fittja.
Alltid något som går att köpa där. Vi knalla runt och titta
på lite jul saker, ljus, godis och diadem till flickor.
 
Sen vara det bara att dra till ICAMAXI Alby, handla kaffe och soppa,
det blev lite annat också så klart. Men bara sådant som vi behöver.
Det funkar ju bra så det var det, nu kör vi hem.
 
Packa upp och tog en lunch, hämta Camilla och kör henne till Länna, hon och Thomas
skall till St:Eriks ögonsjukhus, hon skall kolla sin gula fläck.
Det är ju inte så skoj, men bra att dom kollar lite på den då.
 
Jag åker hem med en trött Linus och en seg mormor.
Vi leker lite och sen tar vi lite mellis.
Camilla ringer och säger att dom bara skall fota ögat och
jämföra med bilder från Huddinge.
 
OK då kommer dom säkert vid 17 tiden, Thomas fixa middag till
han, mig och Linus. Camilla är på julbord med jobbet.
Jag och Thomas kolla på filmen om
Peter och Eliot.
 
Nu skall jag  hem och försöka sova lite.
Det är sent och jag skall upp  tidigt.
Men min dag slutar med lite snack med son
och fru, om dagen och tandläkaren.
Dramatiskt för Nea.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0