Tar stygnen i dag

 
SUPER FARMORS BLOGG . 
VECKA 28
FREDAG 161202
Beata & Beatrice
GRATTIS   
  
DAGENS CITAT 
 
 BESTÄM TANKEN
 
På samma sätt som attityden eller stämningen i en grupp
Genom att röra sig långsamt och tala 
lugnt kan man sprida en känsla av
lugn i en grupp.
 
av; 
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG . 
 
Har en sovmorgon trodde jag, men nej då
jag vaknar av att sonen hojtar på gubben som sover sött
klockan 05.30.
 
Han ramlar upp och kämpa för att sova lite till.
Knalla upp 6.15 tar mig en dusch och funderar över morgonen.
Så det kan gå ibland.
 
Frukost
Ja jag vill ha det och njuta två minuter för mig själv.
Upptäcker dock att barn är vakna och kollar tv.
Frukost serveras till dessa också.
 
Jag får lätt stress på slag då jag inser att klockan 
rusar iväg, jag vill ha kaffe också.
Stå fika på stående fot.
 
Då far jag mot Liljeholmen och min läkare där för att ta stygn.
Väl på plats så fick jag vänta ett par minuter och det gör väl inget.
Allt känns bra och jag skall nu köpa en träningsboll.
 
Mitt ärr är snyggt och förhoppningsvis kommer det
att bli ett smalt litet ärr. Nu pratar vi om vänster karpaltunnel.
Det var ju så att SÖS inte vill ta den så då kör jag på läkaren
på Liljeholmens ortopedi.
 
Han boka in mig på en gång så i januari tar han den vänstra handen.
Skönt då är de fixade och det är ett störande moment borta.
Hur bra är inte det?
 
Nä väl hem då, jag skall ut ur garaget, men vad händer???
Det fungerar inte jag kommer ingen vart.
Letar efter telefon nr men inget finns.
Bara till telefonsvarare.
Arg som ett bi
 
Jag ringer till Jimmie och avreagerar mig tydligen.
Sorry min son inte meningen, men jag var arg.
Till slut fick jag tag i en kille som försökte kommunicera
på en lur med taskig linje.
 
Till slut öppna han bommen,  jag åkte hem.
Sen var jag hemma och skulle få tag i
firman som är ansvariga.
 
Det slutar med att jag fick maila 
till dom och lämna ett argt mail
lite tråkigt med nödvändigt.
Jag vill inte stå där
och ticka pengar.
Hoppas jag är
utloggad.
 
Så skulle jag handla potatis och lämna väska till Juhani och hämta brillor 
till Camilla. Väskan först, kö till Tumba, handla potatis och hämta brillor.
Sen var det ner för att lämna dom till Millan.
 
Hem med potatis och Jimmie fixa middagen.
Gott med bea, kött och råstekt potatis.
Ari gnällde på köttet, gör blodigt.
 
Men nu kommer kvällen och vi skall kolla
på Idol och äta popcorn.
Så jag avslutar nu för att inta
min position i soffan.
 
Ha en bra kväll
sov gott. 
 
HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0