Till ortopeden i Liljeholmen

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.52
FREDAG 16130
 Abel & Set
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
PRISA DITT GODA
HUMÖR
 
försök att komma överen med ditt humör.
Lek med det. Utsätt det för mer än du
tror är nyttigt....så hjälper det
dig att bli lugn.
 
av:
Paul Wilson 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Nå väl en ny dag och massa saker
på agendan. Tar det i turordning.
 
Frukost.
Obligatoriska frukosten, den smarriga.
Mitt viktigaste intag av mat.
Njuter och mår bara bra.
Dagen är på G.
 
Läser lite nyhetsflöde.
Nästan så man tänker....
Vem har gått ur tiden nu??
 
En kopp kaffe sitter bara bra in för min dag.
Njuter av den också, så gott.
Ja det är så roligt och så
mysigt med mina
mornat.
 
 
Vårdcetralen.
8.00 är på vårdcentralen nu, skall kolla upp min vänster 
fot och höger vad som värker satan. Ja båda ställena.
Men det måste gå fort jag måste i väg till Liljeholmen 
Sköterskan kom och vi går in på ett rum, hon
tittar på foten, hmmmm vad kan detta
vara??? Ja inte vet jag.
 
Men en läkartid fixar jag så någon får titta på den.
Eva är inte här, hmmm, Ulf då?? Ja han kan
ta emot dig 13.30. Bra tack då kommer
jag.
 
 
Ortopedi i Liljeholmen
Det tar säkert lång tid så det gäller att vara ute i god tid.
Eftersom det gick fort hos sköterskan så kan det ju vara så
att jag har bra tid på mig. Utmärkt.
 
E4 Nästan helt tom jag kör ner till Liljeholmen på ...20 minuter.
Det var ju mindre bar för nu är klockan bara 8.45
Jag kan alltid få ner en kaffe.
 
Så nu upp till läkaren.
Den manliga läkaren jag får i dag ( min är på semester ) 
är nog gift med min läkare på Sös, kul.
Jag vet det har fått fakta :).
 
Nå väl här fick jag sitta  i 15 minuter, ingen katastrof.
Nu är det min tid, jag förklarar mitt problem.
Min hand är lite för öm fortfarande.
 
Ja helt normalt, eftersom du är högerhänt så är det
så att den tar lite längre tid och den är lite jobbigare att läka.
OK bra att veta, jag skall ju göra den vänstra också.
Sjukskriven 3 veckor till.
 
 
Kör över till jobbet och skall lämna läkarintyget.
Jag går upp på tvåan och tar kopior,
lämnar en till Eva (nya adm.)
Sen en till chefen.
 
Hon ville prata med mig, OK.
Hade vi bedömningen vid plussamtalet??
Nä vi prata bara om att jag skall jobba natt.
Jaha ja då tar vi det nu om det går bra.
 
Jag kommer inte att jobba natt, jag kommer att hamna på a,c eller d.
Så långt så bra. Nu har jag lite annat att stå i innan jag kommer att jobba,
skall ha händer som skall fungera. Så jag lämnar mitt jobb och känner mig en smula nöjd.
 
Nu skall jag hem och fixa med barnen, gubben är sur som vanligt och det är
ju inte så skoj i längden. Han tänker inte plocka efter barnen, nä
att hjälpa mig kan vara dö farligt.
 
Arg som ett bi åker jag ner till Brinken med två flickor.
Här kan vi vara en stund, bara så jag hinner gå till
läkaren 13.30. Ja det skall fungera.
Jag tar en kaffe med Camilla och
Thomas mamma Lena.
 
Nu far jag till vårdcentralen på Storvreten.
Här behöver jag bara vänta i 7 minuter.
Nu är det min tur. Hej jag har ont på vänster fot
rygg, en knöl och väldigt ont har jag.
 
Han titta Tror det är en Ganglion, 
och vad gör jag för att få bort den och smärtan???
Opererar, du skall gå till Skärholmen och röntga dig.
När svaret kommer så skickar jag en remiss till
Liljeholmens ortopedi. Jag ler lite, jag kommer att
få klippkort där. Tack och hej.
 
Ner till Brinken lite kaffe och snackar med Camilla och farmor Lena.
Thomas har plockat ut hela köket och håller på att såga upp dörren.
Detta kommer att bli så bra.
 
Vid 14.30 far jag hem jag är lite trött och vill inte sitta här nere och bli seg.
Så det ä bäst att åka hem, Linus skall med farmor till dollar store.
Ja tar flickorna hem.
 
Ari har åkt till verkstaden med bilen, skall fixa ett stag
som skall skruvas fast. Jag ger ungarna lite mellis.
Kollar på lava girl och haj pojken.
En film som Joline kan
kolla på hela dan.
 
Ari kommer hem och fixar lite middag runt 17
tiden. Korv blev det och det går ju hem hos
dessa avkommor av Jimmie, finns inga
ungar från Jimmie som inte gillar korv.
 
Tvätt tid har Nea och Jimmie men dom sitter i rea köerna från Kungens kurva.
Jag tar ner tvätten och ser till att första maskinerna går i gång.
Så då kan man ta det lite lugnt.
 
Vist ja jag skall hämta lite från Camilla, hon och Thomas bygger kök
och kan inte använda spisen som man bör.
Lite av deras mat kommer nu upp till mig,
onödigt att kasta.
 
Väl hemma hitta jag Haylie lite oroväckande på bänken.
 
 
Ja men är det inte hög tid att sova nu??
Kom igen nu barn farmor är trött.
Men det är inte ni.
OK
 
Försöker få Haylie att somna, hoppas det fungerar.
Jag tar en liten säng paus och kollar lite 
på tv i min säng.
 
Mycket att smälta i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0