Grattis Rickard

 
 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 5
SÖNDAG
160207
Rickard & Dick
GRATTIS
I dag firar vi vår son...Rickard.
grattis.
 
DAGENS CITAT
Livet har lärt mig att det inte är våra fel som
väcker ogillande eller kanske till och med
avsky, utan våra förtjänster.
 
av; Bernard Berenson
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vakna med ett ryck....Drömmer igen, nu var
det bara massa folk som skall åka någonstans.
Man skall göra sig klar på morgonen och det är kaos.
 
Nu är det Rilles födelsedag i dag....
jag står upp och sjunger en sång till han...
"Jag mår han leva, jag mår han leva uti 100;a år.
Hurra hurra hurra hurra.
 
Ja jag sitter här och funderar om jag skall kolla på film,
eller ta lite ny kokat kaffe....De av er som känner mig och vet vad jag gör.
Plus fyra är det ute Hoppas det kommer att hålla i sig.
 
När det inte kom något till Jul kan det lika bra inte komma nu heller.
Ja jag är grinig, det blir långt då....jag är intresserad av
snö i december, januari och februari, sen skall det tina
och våren skall anlända. Så jag hinner med våren :)
 
Min dag i dag...har inte funderat på den, kaffe hos Rickard kanske.
Det blir ju då Ari som går dit...jag tar mig en sen siesta då.
Nu skall vi ner till centrum och handla.
En lunch på Donken blev det.
 
 
Så det låter bra att ta en liten siesta nu då gubben går iväg.
Jag börjar med att pyssla lite, gör några nya kort.
Det är kul med att fixa med pyssel.
 
Det är ju nu hög tid att fixa middagen, tiden går så fort när man gör något
man tycker om. Middagen i dag blev en ny sak.
Först tar jag en ugnsform, lägger pressad potatis i botten, 
på detta lägger jag kött ( färdig stekt kött som vi hade i går.
Den är gjord i lergrytan). sist men inte minst massa riven gratäng ost.
In i ugnen på 200 grader tills osten är ljus brun.
 
Det var väldans gott måste jag säga.
Detta gör jag igen det var ju hur bra som helst.
Gott var det och inte så mastigt heller.
 
Nu är det TV dags, jag kollar på sos djur, Det okända och spårlöst.
Men där somna jag......
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0