In leder vecka åtta med en förkylning.

 
 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 8
MÅNDAG 160222
Pia
GRATTIS
 
Grattis 
Bildresultat för Phia
på min nsmnsdag.
 
Internationella brottsofferdagen

Internationella brottsofferdagen,

IBD

Varje år uppmärksammas den Internationella brottsofferdagen av Brottsoffermyndigheten
och en rad ideella organisationer. Dagen infaller den 22 februari
 
DAGENS CITAT
 
Moralisk indignation består till 2 procent av moral,
till 48 procent av indignation
och 50 procent av avund.
 
av; Vittorio De Sica
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar upp och känner mig hyfsad...Fan det är bra...
Ingen huvudvärk ...bara det är underbart.
Jag har inte ont i min axel heller.
fantastiskt....
 
Fixar ordning min frukost och känner att nu...är jag på G åt rätt håll.
MEN....ja jag skall vara försiktig. Inga utomhus bad, eller för tunnklädd eller
något annat idiotiskt som bara jag kan hitta på.....
 
När man inser att man inte skall ta semester och ligga sjuk.... 
 Och funderar om man skall orka med ett arbetspass i alla fall....
Och även då inser att man bör nog ta det lugnt ett par dagar till...
Min situation just nu.
 
För rastlös för att ligga i sängen , för trött och snorig för att jobba,
för matt att orka ta sig till någon för kaffe....
Illa Phia då är det illa.
 
Jag får allt fixa kaffe själv, fixa läkartid för att få bekräftat
att jag skall ta det lugnt. Måste alltid se till att ha någon
som sätter mig på plats.
 
Jag har lite svårt att höra på min kropp....
hur kommer det sig????
Är det inte kroppen som skall styra lite, mår du dåligt ta då hand om det,
mår du bra sprudla lite extra då. Ska det vara så svårt lilla jag....
Tydligen.
 
Släpper detta nu och upptäcker att jag måste ta på mig
kläder för att ta mig ner till centrum.
Vad jag skall göra där???
Vore ju smidigt om det fanns lite huvudvärkstabletter hemma.
Underlättar när bihålan täpper till.
 
Svajigt värre var det med det gick ju bra.
Skönt med lite luft i lungorna.
Kan bli instängt att bara vara inne.
 
Så nu är det åter soffhäng och tv tittande.
Dr, Phil är på G och så är det detta avsnitt av
Sofias änglar.
 
Lite CSI Miami blir det också.
 
Så... nu är det  God natt.
 
HAKUNA MATATA.
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0