Ny dag

 
SUPERFARMORS BLOGG,
V. 5
TORSDAG
160204
Ansgar & Anselm
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Människan behöver svårigheter,
de är nödvändiga för hälsan.
 
av; Carl Jung
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
 Har vaknat efter en så konstig dröm
att jag bara inte kan fatta vad den menar.....
Det var så att jag åker omkring i ett fordom, träffar på några indiska kvinnor.
 
Följer med dom hem, ena kvinnan berätta att hon och hennes man
skall nog skiljas, de bara bråkar. Vi går in och det är massa hus i ett hus.
Här sitter massa barn och några män.
 
Helt plötsligt ramlar en liten bäbis i en toalett med skitigt bajs vatten.....
Jag rusar dit och plockar upp barnet som inte andas förs med sen kommer igång.
Flickan som är mamma är bara ett barn själv och fattar inge.
Så konstig så verkligt, jag var trött i armarna efter drömmen.
 
Sen vaknar jag och undra 
>vad hände här???<
 
Ja min dag börja lite konstigt och klockan är bara 06.20.
Men jag hoppar upp och gör dagens rutiner från 
A till Ö.
 
Nu är det bara att njuta av frukosten.
Läsa lite i Aftonbladet och sen bara ta det lugnt till
jag skall åka till jobbet.
Bildresultat för vinterdag med sol
Solen lyser så fint i dag, vilken vacker dag.
Känner att man skall ställa sig mot en vägg  och få
lite energi på sig i dag.
 
Bildresultat för afternoon tea
Min dag på jobbet...Så himla trevligt...
Vi hade afternoon tea, med hela Västergården 1.
36 boende plus personal.
 
Bakat har nu våran Jill och några boende gjort.
Så himla duktiga.
Kort skall ligga ute på facebook
Västergårdens äldreboende.
 
Sen var det bara att jobba vidare med Simon hela kvällen.
Så det gick som de borde, mycket bra.
 
Nu är man hemma och är lite slut faktiskt, Känner mig trött.
Har fått bilder och papper om min handskada i dag.
Får se vad som händer här.
Skall maila min advokat.
 
Nu tar jag och stänger för dagen.
Sov gott.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0