Ny vecka, ny månad, ny dag........

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 5.
MÅNDAG
160201
Max & Maximillian
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 Jag har alltid befunnit mig på rätt plats vid
rätt tillfälle. Jag har naturletvig själv sett till
att hamna där
 
av; Bob Hope
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Men nu är det så att gubben väcker mig med sitt slammer i köket.
Han är en elefant i glashus på morgonen.
När man ber honom vara tyst ....svarar han.....
Mitt kök, min frukost.....
 
Om jag väcker honom så säger han att han är trött och behöver sova.....
Och jag svarar mitt kök min frukost, då tittar han på mig
och blir skit grinig. Ha ha ha
Jag svarar då >jag har lärt mig av dig< Ha ha ha.
 
Som tur är säger jag inget utan bara fixa min frukost....
Syn att förstöra hans dag...
Han drar vid sex han är sen och han blir stressad.
Nu är det bara jag och min frukost.......
Njutning i fulla drag min stund på jorden.
Helt enkelt super återhämtning, kan inte bli bättre.
 
Camilla hör av sig och har smärtor i leder i dag... kalt väder,
ingen höjdare för hennes SLE.
Jag erbjuder mig att ta henne till jobbet och sen lämna Linus
på dagis.
 
Så nu är jag hemma och planerar min lilla affärs tripp.
Ner till Willys och handla mjölk.
Lämna pant och sen hem och bara relaxa med musik och kaffe.
 
Men vad händer...
Jo Nea har ett sjukt barn och vill att studion skall öppnas av en annan klockan 11.
Men det går inte att få tag i personen så jag måste köra henne dit.
Upp och klä på barn... och ut i kylan med dom.
 
Väl där fick vi vänta 1 timme på han att komma till jobbet....
Ser inte bra ut....Mer respekt skall det nog vara där.
Svårt att ha ett företag om inte alla är lika seriösa.
 
Men nu är det bråttom, skall hinna handla och få hem
det innan två då jag har tvättstuga.
Hinner till tvättis i tid......
 
Massa tvätt, som vanligt massa svart.
Men det skall väl gå bra... när vi knallar hem ser jag
en granne som är på G till tvättstugan.
Oj har du bokat fet???
 
Nu är det sen lunch..... inget roligt då man blir över hungrig.
Nu är det time för tvättstugan i gen...
Oj vad trött jag blev, handen värker och jag håller på att gå i små atomer.
Hur i h...te kan jag vara så trött.Min kropp bara skriker lägg ner.
 
Nä detta var inte så kul...och i dag lova jag ju Linus att
plocka han också...Föräldrar jobbar sent.
Så när tvätten är klar och jag skall ner med han blir det lämna och tack och hej.
 
Nu har jag duschat och känner att kaffe är
det enda rätta och sen sängen och TV.
Så jag tackar för att du har varit med i dag.
Ha det gott
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0