Helg står för dörren.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 4
FREDAG
160129
Diuana
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Vad livet vägrar oss,
det skapar vi
i vår konst.
 
av; Hjalmar Bergman
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Det är över en vecka som jag har haft klockan för ringning.
Har ju jobbat kväll, så nu är det klockan som väcker mig..
Tiden är inne att gå upp och fixa i ordning sig.
 
Frukost står nu på tur och det är ju
min bästa måltid. Gott till tusen och stilla 
i huset bara ett få tall lätt störande ljud.
Min dag är ett faktum.
 
Jag har två läkarbesök...
Det på morgonen är med Linus och öronen....
Allt gick smärtfritt, han var så duktig där.
Sen hem och upp till mitt läkarbesök....
N´Massa prover och skall nu kolla varför jg är så trött.
 
Så svar kommer om en vecka drygt så jag har en ny tid den 8:de feb.
Så nu kan jag ta min son och leta byxor till han,
hitta dojor som var snygga och brallor.
Så var det en halv garderob
till han.
 
Gubben fick tröjor....
Jag hitta inget...
Som vanligt.
 
Nä nu är jag dör och behöver vila.
Skall ha tre tjejer från Salem här och en kille som saknar 
sina kusiner.
 
Jag har pannkaka till barnen och kyckling
till mig :) Johanna får välja och hon tar pannkaka.
Men barnen har så bråttom att leka att dom inte vill sitta och äta.
 
Här springer dom nu och hoppar i min luftsäng...
(jag har en sån där hög dubbel säng)
Alla lakan , täcken och kuddar på golvet.
Sylt över hela bordet då dom tar pannkaka lite då och då.
Men vad skall man göra???
Barn är barn.
 
Nu har vi lite mer lek och gråt och skratt.
Allt i en enda röra.
Och så hoppar vi på sängen igen...och ramlar, gråter,
slår sig om och om igen. 
 
Nu har alla småttingar åkt...
Jag har kvar Johanna.
Hon skall vara med gubben i morgon bitti.
Jag jobbar.
 
Så nu klockan 20.00 skall jag göra kväll efter att
Joline blev väldigt ledsen
när hon skall hem, hon ville inte.
Hon ville vara hos mig.
 
Nå väl jag gör kväll nu.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER NANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0