Kör på

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 2
TISDAG
160112
Frideborg & Fridolf
GRATTIS
 
Dagens citat
 
Och att bli gammal;
roligt är det inte,
men det är intressant.
 
av; August Strindberg
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG,
 
 Någon stökar satan i köket.......
Måste man föra sånt liv på morgonen???
Du väcker faktiskt mig ur min skönhetssömn.....
 
Det är gubben som håller på, han har ett problem och det 
ÄR att göra saker tyst. Det har aldrig, kommer aldrig att fungera.
Så när jag kommer upp säger han.....
>Vad gör du uppe såhär tidigt??<
 
Ja min kära gubbe vad tror du, det är ingen ide
att säga att han väcker mig för han är så tyst.
Jag bara tittar på honom och mumlar....
var tvungen att gå på toa...
 
Nu när jag ändå är vaken kan jag ta min yoga stund och återhämtning.
Jag fixar lite frukost också, tänder ljus och
skall njuta av min ensamhet.
 
Då kommer min son upp, så alla vet kommer det bli
snöstorm eller ösregn eller någon annan katastrof.
Han har inte varit uppe före 12 en enda dag sen skolan
sluta och de är länge sen nu.
 
Han har ont i sin rygg.... han börjar få problem med den.
Han är lång och det är ju inte så bra då.
Lång rygg menar jag.
 
Får hoppas att det går över annars blir det läkarbesök.
Han får allt ta värktablett.
 
Nä nu tar jag mig tillbaka till min dag....
Få se vad var jag... jo äta frukost tända ljus....
Så njuter jag en stund.
Lite bra avslappnings musik.....
 
När man är i slappar tagen märker man vad tiden kan gå.
Var ner och handla mjölk och bröd, is glass till Camilla  som ligger
i 40 graders feber, troligen influensan....
 
Nu helt från de blå kommer Juhani upp och vill ha hjälp med ryggen....
OK men nu är det ju time för mig att dra iväg mot jobbet.
Men smörja hinner jag.
 
Så plockar upp Maria.Mot jobbet.
Det är fritt från stök i snö vädret..... Hoppas det nu inte fryser på till kvällen.
Jobbigt att skrapa och så. Väl framme är klockan 11.40 så man byter om och far upp.
 
Här var det lugna gatan och det är ju bra.
Lite mindre gäster än vad det var förra veckan.
Skönt att det varierar.....
 
Lite rapport av ACP och sen är det lunch.
Sätter mig med gästerna och skall nu fokusera på att hitta roliga
saker att göra.En ny gäst har vi fått.
 
Men jag och Lydiah som jag jobbar med planerar lite lätt
vad som skall hända i dag....
Och det är bilbeställning också.
 
Kvällen infinner sig och det ser bra ut.....
Så jag känner att dagen/kvällen blir bara bra.
Lydiah går hem 20.00 och jag 21.
 
Massa snö har kommit så det är ju bara att skotta fram min
lilla Bumbel Bee. Visserligen är det bara puder men ett jobbigt puder....
 
Väl hemma kollar jag och Juhani på ett avsnitt på
Arrow.
 
Natti natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0