Men då kör jag vidare

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.1
ONSDAG
160106
Kasper, Melker & Baltsar
GRATTIS
 
Dagens citat
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
 När man inte vill gå upp eller vakna .....
Vad gör man då????
Man tar sig samman och reser sig upp ändå....
för jag har ett jobb som skall göras i dag....
 
Så nu är man på fötter på ett iskallt golv och en kylig lägenhet.......
Det är så kalt om mina händer att jag måste stoppa dom under
varmvatten var femte minut.....
Min frukost är fixad och nu längtar jag till min varma kopp kaffe att hålla i.
Så klart... fortfarande kallt om tassarna...På med vantar då...
Ha ha ha ja vad gör man inte för att hålla värmen kvar i kroppen,
mössa och vantar med socker på fötterna.
 
Ja nu är det bar att vänta in tid för avfärd till jobbet.
Och den kommer ganska så på en gång.
Kalt så kalt ute och bilen täckt med snö....
 
Hämtar Maria och sen iväg mot Västergården.....
Kommer dit på ett par minuter... det är ju röd dag
lite trafik så klart ha ha ha.
 
Så byta om och sen upp till mina kollegor.
Lugna gatan och allt är bara bra.
Vi delar upp jobbet och det är bara att köra på.
Vi har fult denna vecka så det är bara att köra på.
 
Jag och ACP håller ställningen ute på avd. när Maria tar damen.
Vi ångar på och det blir så bra så. Vi är klara lagom till lite andnings paus innan lunch.
Och här kommer kvälls personal, Camilla.
 
Lunchen går bra och det är väl inget annat än att det skall vara bra.
Camilla och en gäst bakar lite till två fikat.....
Det är ju bra, jag kollar så tvätt och sånt annat är klart.
Nu är det bara att invänta 15.00 för att ta sig hem.
 
Väl hemma blir det bara att fixa inför middagen.
Lätt val i dag. En låda står här i kylskåpet så den tar jag.
Koka lite ris och se till att det blir gott i gott gott.
 
Kvällen är här och jag skall tina upp mig i ett varmt bad....
det kan då vara skönt hoppas jag.
Och krypa ner i sängen för att kolla tv.......
Inte illa alls den tar jag.
 
HAKUNA MATATA
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0