Och här kommer ...jag :)

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 1
TORSDAG
160107
Agust & Agusta
GRATTIS
 
Dagens citat
 
Äktenskapet har många sorger, men celibatet
har ingen glädje.
 
av; Samuel Johnson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Men nu är det så att jag skall inte upp nu....
jag vill sova en liten stund till tack bara 30 minuter eller så.....
Men nähä då sket det sig då....
 
Vi tar en återhämtning med yoga time....
Njuter av stillhet och mörkret i mitt sovrum.
Andas in .... andas ut......
 
Går upp och fixar med frukost.Jag kan ju njuta av dee ett tag.
Ljuset är utbränt och har glömt köpa nya, så nu är det panik i Vendel....
Mina ljus...hallå vart är ni.........
Ha ha ha    vist ja har ju lagt dom på ett bra ställe så dom inte kommer bort.....
Apelsinsorbet.... doftar så underbart.....Nästan så
ljus kärnan skiftar i orange....
Min favorit doft.
 
Så nu kan man lätt dra igång denna dag med allt vad detta menas.
Jobbet senare i dag så det är bara att slappa och fika....
Men fan vad tiden rinner på. Nu skall man ju hämta Maria.....
 
 
Då kör vi... fan vad det är kalt minst 210 grader kallt, min lilla Bumblebee är alldeles kall.
Det tar ända till Tullinge innan han blev varm.. och sätena var lika kalla.
Så krångligt det blir när det är så här kallt.
 
Nå väl är på jobbet nu och skall väl köra järnet så jag blir varm kan jag tänka mig.
Det är ju full belagt så det är ju bara att köra.
Och vi är bara två från ett......
 
Det är ju inte snällt, det är minst lika tungt på kvällen som på
morgonen, eller tror ledningen att gästerna blir lättare bara för det är kväll??
Vet inte riktigt hur man tänker här, att snåla med personal gynnar INTE kommunen.
 
Och så så klar skall det bli stök och det händer saker här...
Fan också. Jag blir så frustrerad...Tur att man kan parera lite så man slipper blåmärken :)
Dagen i helhet tar slut klockan åtta för mig, min kollega får gå en timme till.
Jag och Maria hittar en insnöat Bumblebee, han är kall och stel.
Tur att det är puder snö.
 
Nu skall jag bara stanna och plocka ut pengar till gubben.
Så upp till Passvägen 47, av med Maria.
Nu till min parkering och sen hem, kaffe och sen är det sängen.
 
Berätta för min gubbe om kvällens händelse, jag behöver lite tröst känner jag.
Nu är det ju så att min jävla arm är besvärlig utan kläm och bit skada  :)
Tycker jag.
Men jag sover på saken så blir det bättre. 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0