OK Här kommer måndag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 4
MÅNDAG
160125
Paul & Pål
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Det är lättare att reagera 
än att agera.
 
av;  Carlos Ruiz Zafón
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Sovit som en klubbad säl. var vaken där vid två men det
var ingen ide att gå upp då. Så har väl sovit bra
och kan vara nöjd med det.
 
Så det är kvälls pass tre dagar nu.....
Det är ju intressant :)
I dag har jag bytt med Simon,
så det är jag och någon... vet ej med vem.
 
Nu är jag lite irriterad... jag brukar kunna se min lön runt den 25:e ,
men i dag är det något som inte stämmer.... lön  0.00
Men va... panik uppstår och min hjärtinfarkt är nära....
 
Ringer 10 samtal och bollas fram och tillbaka,
Inga klara besked och ingen har gjort fel.
Jag skall vänta till den 27;e......
 
Jag ringer gubben som bara säger...
>byt bank....ring högre upp.<
Vännen det hjälper inte i dag då jag
får lön den 27:de.
 
Ringer sen svärdotter.....
Hon får bjuda på kaffe innan sitt jobb.
Sagt ock gjort...jag åker till Salem.
 
När jag möter på henne har hon två barn med sig....
skulle dom inte vara på dagis???
Jo men dom har planeringsdag.... igen.
OK vi hämtar det du skall ha och sen far vi hem och tar en
kaffe innan jag kör  dig till jobbet och hem.
 
Väl hemma efter denna tur så väcker jag sonen,
ber han dammsuga under dagen och laga mat.
Nu åker jag till jobbet.
 
Där ser jag att jag jobbar med Lydiah....
Det går så galant.
Ber AnnCatrin krya på sig och ha en bra dag i morgon.
Hon och Maria går hem nu...
 
Vi två jobbar på och det är bara att göra dagens saker.
Middagen rullar in och det känns bara skönt.
Allt är så bra att man blir mörkröd :)
 
Kvälls jobbet är lätt som en plätt då det bara 
rullar på, hinner ner till tvätten, hinner klä täcken och kuddar,
hinner kopiera papper, hinner fika och snacka med boende.
 
Dagen sluter för mig 20.00
Tar mig hem smidigt och lugnt.
Kommer hem och tar kaffe kollar lite på nätet och sen....
TV: i sängen
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER NANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0