Om ett par timmar tar jag helg.....

 
super farmors blogg
V. 1
FREDAG
160108
Erland
GRATTIS
 
Dagens citat
 
Du kan enkelt undgå kritik genom att aldrig
säga något, göra något eller vara någon.
 
av; Aristoteles
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har sovit så djupt i natt och är pigg i dag hur bra är inte det???
Fixar kaffe så man hinner in i duschen och sen är det kallt.
På med kläder och så Frukost lite koll på FB och iväg till jobbet.
Dagen är igång.
 
Vägen till jobbet är vackert snötäckt och det är knastrande vägbana.
Resan tar inte lång stund även om vi tanka först.
Har ju Maria med mig.
 
Så väl på jobbet så får Simon gå med termosar till avdelning D
för lite kaffe, våran är ju sönder så det är ingen ide 
att vänta med de, jag lämnar över två till C sidan.
 
Så kavla upp armarna och försöka få det bästa av situationen.
Startskottet har gått. vi är som robbotar,
in till en boende lyfta upp, fixa morgon toalett hjälpas åt att lyfta.
In till nästa och repris av första osv.
 
Glöm inte att fixa med frukosten, och se till att de andra har fått frukost.
De ser några som ränner fram och åter hela tiden. Vi hinner knappt med ett 
gomorgon....... Livet hårda väg på ett boende.
 
Väl när morgonstöket är klart och alla är inräknade så sitter
vi två minuter och ser att de är i behov av att prata.
Så då är det ju bara att skratta och prata på.
Lätt som en plätt.
 
Våra fina boende är så sköna att dom ger så mycket energi tillbaka.
Dagen rullar på och vi får in många fina stunder med kramar och allt....
Kvälls gänget kommer och lunchen är ett faktum.
Så skall vi se till att våra fina boende har lite aktivitet på G.
 
C sidan fixar med något i dag....
Och det är att ta hejdå av en sköterska också....Roddan skall sluta.
Och det är ju tråkigt. Hoppas på en bra till då.
Så fortsätter dagen.
 
Nu är det slut för min del och jag går hem och skall ha helg.
Det är ju så att jag tycker det är viktigt med att få helg....
Men innan det skall jag plocka upp min svärdotter på
Tatuerings Kompanier, Stuvsta.
 
Vi skall till Biltema och handla batterivätska.
Det är lite annat också.
Sen bär det av till Salem
 
Och här har jag två knallhattar......
Den ena är sjövild när hon ser mig och börjar direkt med
att komma med mig och sova över, när jag säger att hon ska
få det blir det en dansande virvelvind i lägenheten.
Jag är väldans populär i hennes ögon....
 
Nå väl jag får köra min son till oss för han skall låna våran bil...
Och det är bara så att det går ju bra.....
Gubben behöver ingen bil i helgen.
Vi har ju min.
 
Väl uppe ser jag att Juhani fixar middagen.....
Nu blir det ju snöstorm Juhani, inga såna där rasande saker för sig...
Det kan orsaka massa ju    he he he.
Nä han är så duktig min lilla kille.
 
Kvällen blir som jag trodde, trött satan så trött.
Ont i min armled...Ja jag har så ont i min armled.
Lägger mig och kollar TV, och faller i sömn.
PANG......
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0