Till Sös.....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 3
TORSTAG
160121
 Agnes & Agneta
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
Många drömmer om evigt liv fast de inte vet
vad de ska ta sig till en regnig söndagseftermiddag.
 
av; Susan Ertz 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har ingen klocka igen.... nu får jag lov att ta min mobil till alarm.
Jag gillar inte att ha den i sovrummet.....
Men nöden har ingen lag ... heter det ju.
 
Så min morgon är lite.... stökig, kom upp lite sent och blir då stressad....
Jag måste ha en viss tid på mig så jag vaknar och inte är så "vimsig" .
Frukost och kaffe är intaget och nu skall jag snart ner till bilen. 
 
Kom på att det är kramens dag i dag....
Får inte glöma det....
 
Nu är klockan massor och jag har lite brott att
komma till jobbet. Så nu är det ju bara att rappa på.
Väl på jobbet så får natten gå hem jag börja sju.
 
Fixa frukost buffén och sen ta tag i de som skall upp först.
Det är en liten dam som skall hem och vidare till ett boende.
Kommer sakna henne, sen var det full fart i alla fall.
 
Sluta två då jag skall till Sös för att skriva ner papper på
min handikapp. Massa konstiga mätningar.
Och vilken skillnad på höger och vänster.
Min vänster är inte så kaxig.
 
Men det tog lång tid och jag var inte klar förrns 17.00
Då skall man hem och se vad gubben har fixat för middag.
Men innan jag är hemma så är det två olycka före Huddinge,
En där man kan svänga till Stuvsta och en vid skolan.
 
Nu är man hemma och jag har det bra för maten är klar.
Har lite ont nu i handen efter allt klämmande och mätande, grader hit och grader dit.
Men det skall ju vara noga inget åt slumpen. Men vissa saker var fan inte roligt.
Jag skall trycka ihopp en manick som mäter styrkan i hopp kläming.
 
Höger starka jag...35 kg.... i vänster knappa 10 kg.....
Sen med tumme och pekfinnger....höger 4 kg....
vänster 1 kg
 
Min vänster är slut som artist.....undra vad dennes nya jobb kan bli...
Inte så ansträngande kanske...
 
Nu är kvällen här och jag tänker dra mig tillbaka och bara relaxa....
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0