Veckan ramlar på

 
super farmors blogg
v. 2
onsdag
160113
Knut
GRATTIS
 
Tjugondedag jul

Tjugondedag jul eller tjugondag Knut är i SverigeFinland samt (delar av) Norge en dag som infaller den 13 januari, tjugo dagar efter jul, och firas som slutet på julhögtiden. Dagen fick Knuts namn till minne av helgonförklarade Knut Lavard (kanske också påverkat av en minnesdag för Knut den helige), och kallas också Knutdagen (eller Knutsdagen).Knut har därför namnsdag denna dag.

Talesätt kopplade till tjugondag Knut finns i lite olika varianter: "tjugondag Knut körs julen ut"[1], "tjugondag Knut kastas granen ut" är två moderna exempel, och "Knut driver julen ut" ett äldre.[2]

 
Dagens citat.
 
Unga män vill vara trogna men är det inte;
gamla män vill vara otrgna men kan det inta.
 
av; Oscar Wilde
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer i dag... har sovit sött hela natten.
Det tog ett tag innan jag somna med kolla aldrig på klockan.
Den lilla manicken kan stressa en så man inte somnar alls.
 
Det blåser en smula i dag hör jag, det viner utanför fönstret.
Hoppas det inte blir massa mer snö bara .
Skall åka om en stund.
 
Nu njuter jag av min frukost och sen
en kopp kaffe efter en skön återhämtning.
Så min dag har börjat .
 
Det är ju så att Bumble Bee behöver lite mat han
också så ner och tanka innan jag hämtar Maria.
Nu är det bara att dra mot jobbet.
 
Men vad är nu detta????
Kö upp på Storvretsbacken......
Hela vägen till Flemingsberg.......
 
Oj kommer vi sent nu??? Nä vi kommer 15 min innan vi börjar.
Så det hinner vi på att byta om. Sen är det bara att börja jobba.
Vad står på menyn i dag....Jo ja just det.
 
Dagen går som vi räkna med, jag och Lydiah.
Inga större saker händer och nu är det bara APT 14.00.
Och där kommer det fram att vi startar med ett nytt system...
Och utbildningar och annat kommer igen.
 
Så är det slut för i dag och hej då.
Hem och plocka upp Linus......
Mamma ligger som en död sill på soffan så det är nog
bättre att han är med mormor tills pappa dyker upp.
 
Fixa middag med det gick inte i honom.
Det är ju OK pappa får fixa pappkakor sen.
Thomas kommer och hämtar knallhatten.
 
Jag plockar upp Nea i centrum och kör henne till Salem.
Går upp och hälsar på Jakson. Rickard bjuder på en kaffe. 
Lite snack om ditt och datt.
 
Nu hem och göra kväll
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0