Vidare en dag till

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 1
TISDAG
160105
Hanna & Hannele
GRATTIS
TRETTOPNDAGSAFFTON
Trettondagsafton infaller den 5 januari, dagen före Trettondedag jul, i det kristna julfirandet. I många sydliga länder markerar den inledningen på karnevalsäsongen. I Sverige är dagen helgafton.
 
Dagens citat.
Gud var nöjd med sitt arbete. Det var hans
stora misstag.
av; Samuel Butler
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Dagen börjar med en stuns återhämtning och yoga.
Alla leder skall vara på plats och jag kommer att känna energi påfyllning.
 Har en så skön och lugn morgon...ingen klocka som ringer.
(  min son fixa i går....:)  )
 
Då har man några få timmar kvar innan jag skall till jobbet.....
Jag skall först ner till Willys och shoppa lite.
Saker som tar slut och som är ett måste i ett hushåll.
 
Det är just det som är viktigt som man lätt glömmer av....
Värme till sig själv och att vara snäll med sig själv.
Det är minst lika viktigt som att respektera medmänniskor.
Ja vist är det så.....
 
Har handlat klart nu och låter händelsen bara vara.
Nu tar jag varorna hem till mitt och då är alla glada och nöjda.
Jag har fixat mig en mössa... det är ju kalt nu.
 
Hemma packar jag in varor och sen är det en sväng till dotter.
Hon är ledig denna vecka så när jag kan åker jag dit.
Nu är det dock time att hämta upp Maria.....
 
Vi kör mot jobbet och det är halt, men vi kommer helskinnade till Västergården.
Parkerar men glömmer att täcka framrutan. Så det är ju dumt...
Nu är det bara upp med allt godis som jag har med mig.
Jag vill bli av med lite.
 
Det är fina Camilla och vår nya timmis zilan som jobbar.
Jag kommer och även ACP, Vi börjar 12.00
Då är det bara att kavla upp ärmar och hugga tag i dagens jobb.
 
Beställer bilar och sen är det bara jag och ACP kvar.
Vi har en hel del att stå i.... men med lite sunt förnuft och ett leende fixar vi kakan.
Allt är lätt och smidigt. Inga som helst stök... tack och lov.
 
Nå väl dagen tar slut och jag jobbar till 21.
Skulle ha puttat i väg ACP lite tidigare, men det fans massor att stå i.
Men till slut far hon hem.
 
Hon är så söt ... hon skrapa mina rutor på Bumble Bee.
Så tacksam för det, jag har problem med skrapningen.
Så när jag kommer ut 21.10 ser jag vad fin lilla UDD är.
 
Men slår blicken ner på utetermometen... -12.
Vad kom detta ifrån??? 
Det fans ju ingen snö på jul.... då kan den ju lika gärna skippas helt.
Men vist det är kul för barnen.....
 
 Nä nu är det slut i rutan
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0