Äntligen fredag :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V.28
FREDAG 160715
Ragnhild & Rangvald
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Jag vet inte hur det är att vara en skojare,
för det har jag aldrig varit,
men att vara en hederlig man är urtåkigt
 
av; Norman Mailer
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Nu när jag sitter och kolla runt lite på mina dagar så upptäcker jag
att ett fel har uppstått. Det saknas en dag eller det är fel datum,
Men det får vara så jag tror onsdagen är borta men det är torsdagens text på den....
Stökigt ja en smula ha ha ah, jag bjuder på den :)
 
Nu är det i alla fall fredag och det är den 15 juli 2013 dag 197.
Så vi utgår här i från. Jag har planerat en sovmorgon med lite längre sov stund.
Men en liten knallhatt ringer för att berätta att han minsann skall till dagis
sista dagen på väldigt länge.
Det är ju skönt.....
 
Så jag tar mig upp och äter frukost först och njuter av lite kaffe.
Så nu är det duschen och så måste jag fixa mat till fiskarna.
Så vilken affär skall jag jaga fiskmat i.
Willys??? Nej dom har inget, Lidle???Nej inge fisk mat där...
ICA ja här har dom ett märke, det får duga.
 
Hem fixa åt fiskarna, tända ljuset och ge mat.
Nu skall vi till Salem har jag tänkt.
Men Nea vill göra lite morgon stök först.
Så det är väl bara att vänta lite då.
 
Jag passar på att prata med Thomas om mina skansen biljetter.
Hur fixar jag så jag får dom??? Ringa han hitta ett nr.
Det var till ticknet...något.
Men dom har inte min beställning.
 
Kollar i gen det är tickster...
Men åh vad segt, jag ringer dit finns nr så
det var ju bra, och jag säger till Juhani att fixa sig så vi kan åka.
Jag sitter i mobilen och snackar då han tittar på mig,
Han lägger sig på min säng... Går alltså inte in och duschar.
 
Jag fixar biljetter så det kommer till min mailö.
Tar och tackar för hjälpen lägger på och
får ett utbrott på Juhani.
 
Men gå och duscha före fan....
Vi skulle vara i Salem om fem minuter..
Han blir sur och störig.Jag kan ta mig själv dit
kläcker han ur sig.....
 
Ja dessa ungdomar, jag tror jag får ut brått Hugo på dom.
Vi kommer i väg två minuter i tolv. Det betyder att jag får stressa satan.
Väl i Salem så kommer vi upp och då möter Haylie mig så som Linus gör...
Ut sträckta armar... "mamors"... springer och hoppar i min famn.
Jag blir så glad.....
 
Hon är ny klippt och så fin, Joline ä'r också ny klippt.
Hon visa sitt hår och sa att nu var det så fint,
ja gumman du är så fin sa jag. Nu visa Joline en
jätte rolig sak, Sand som man kan bygga med.
 
En snabb fika tog jag men var tvungen att lämna 12.30.
Väl på jobbet blir det rapport av ACP och hur det är.
Jag skall fixa lite med arkivering och 
lite annat.
 
Jag säger hej då till ACP och resten av dag personal.
Nu skall jag och Yirubi ta hand om kvällen.
Men snälla vi måste titta på vad det är för gäster som är på plats,
inte bara ...dom är bara sex.
 
Men det är som det är och jag känner att det är för jävligt.
Stressad så jag får kram på i hjärtat.
Det handlar om att en av gästerna inte kan vara själv
just vid säng ögonblicket.
 
Han vill att man sitter en stund, men det kan jag ju inte.
Han är för orolig. Jag försöker fixa och trixa.
Men det hjälper inte.
 
Jag får två anhörigsamtal också på 20 - 30 minuter.
Jag kan inte bara skita i dessa damer dom är ju helt slut
Dagen slutar till slut och smärtan börjar att göra sig
till känna; "nu du nu skall jag ge dig..."
 
Jag kör hem Evangelin, hon bor också i Tumba.
Väl på parkeringen ringer min telefon....
Jag missa det så jag ringer tillbaka.
Det är Jimmie.
 
Vi skall ses nere vid macken.
Elen på garaget skall betalas.
Det är ju viktigt.
 
Så niu skall jag hem, trött och smärta Hugo.
Tar medicin och hoppas på att bli trött så pass att jag kan gå i säng.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPERFARMOR
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0