Dag 200 på år 2016

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 29
MÅNDAG 16718
 
Fredrik & Fritz
GRATTIS
 
DAGEN CITAT
 
Vänskapen består. Kärleken består, på något
sätt - liksom sen allra dyrbaraste gåvan,
tvivlet.
 
av; Jorge Luis Borges
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar ju efter en konstig dröm,
jag har tagit en bil i min bil.
Här kör jag inte mina vänner
jag tar hela bilen....
 
Nå väl jag skall ju då inte åka till jobbet i dag det är ju min lediga måndag....
Vilken tur att jag kolla upp detta så jag inte bara for i väg.
Frukost på Brinken...
 
Linus är inte mycket för mat nu på sommaren.
Så jobbigt det kan vara för lilla killen.
Men familjen skall göra lite utflykt i dag, 
jag skall eventuellt köra dom till tåget.
Men det är lite frukost och snack först, jag blir plötsligt skit trött.
Så jag far hem, klockan är 09.30 Jag skall precis lägga mig i soffan när telefonen ringer.
Det är min dotter...Hon undrar om jag vill hänga på och sola vid blåbärs udden.
Ja det kan jag väl.
 
Så dom kom vid 10 och vi for iväg.
Skön solig dag, Linus är inte riktigt alert.
Han vill bara hem.
Han somnar en stund och vi kan sola.
Det kom ett regn på fyra minuter.
Man blev inte ens blöt.
 
Wilma hoppa i vattnet och simma och var så glad.
Snacka om tokig hund. Men det var en bra dag.
 
Vi tar oss hem vid två tiden, jag märker då bettet jag har på axeln.
Men du milde, broms eller geting det är nog bara att välja.
 
En skön dusch och lite soft på soffan.
Middagen får jag inta i ensamhet då gubben skall träffa sonen.
Dom skall vara i garaget och snacka båt och jobb.
Så...han kommer väl sen då.
 
Jag kollar på Dr Phil det är intressant.
Jag gillar han, han har bra ämnen.
Det blir lite djur akuten
och så skall jag ha Wilma över natten.
 
Hämtar henne hon är inte så glad i detta kan jag lova.
Sova hos mormor när man kan sova i soffan hos mamma och pappa.
Men nu är det så att fam. Karlsson och Westerberg startar semestern lite
illa....feber och lite dåliga då.
 
Nu tar jag och stänger dagens bok och
försöker komma till ro i min säng.
 
God natt.
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0