Dagar kommer dagar går......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 30
ONSDAG 160727
Marta
GRATTIS
DAGENS CITAT.
Döden är alltid densamma,
men varje människa
dör på sitt eget sätt.
 
av; Carson McCullers
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När ens klocka ringer 
och man studsar upp som en
guttaperka,
då vet man att man är vaken.
 
Kallt om fötter, huvudet kommer strax efteråt man har ställt sig.
kroppen gör en liten kramp ryckning och man är redan ute
vid toaletten när man vaknar.
 
Frukost är på G och man är vaken på riktigt nu.
Det är bra att förbereda sig på dagen, Ner och tanka,
upp och hämta Maria. Då var vi på jobbet. Och det
kommer att vara en bra dag.
 
Jag går till jobbet med ett öppet sinne för att allt skall gå bra.
Inga konstigheter, inga bakslag, inga någonting.
Bara vara en dag på jobbet.
 
Jag har en oro i mig ont i magen sak, lite så där lös blir man ju.
Varför, jo vi har en levande verksamhet som ser ut som den gör.
Dementa människor som är på en växelvård som gör dom snurriga i huvudet.
Oavsett hur proffsiga vi är på vårt jobb...vilket vi är.
Så blir dessa människor så förvirrade.
 
Växelvård för dementa...har jag inte sagt det tidigare....
Inte så bra ide. Var är tryggheten???
Var är kontinuerligt???
 
Men jag och kollegorna gör allt vi kan för att det skall bli bra till 100 %.
Ibland kan det bli fel, och då blir det....fel.
Men nu till min dag.
 
De kollegor jag jobbar med i dag...
Lydiah, Johanna och Zilan.
Allt blir bara bra, lite små saker och vi klarar upp dom.
Morgon blir lunch kvälls kollegor kommer in.
Maria....Jag blir kvar till 21.00.
 
Ja det blir ett möte som är så förbannat bra att man bara ....
.....wow.....
 
Jag har fått så mycket feedback av ssk att jag känner mig som en
SUPER...FARMOR  :)
 
Vi får så mycket sagt och så många ja det måste vi.
Alltså va...vilket möte. Tror vi alla tycker detta.
 
Nå väl dagen går i väg och vår samordnare fråga hur det gick på mötet,
så djävla bra sa jag, det var ett möte över alla möten.
Vi fick höra massa bra saker och varför vi
skall göra si och så.
 
Johanna (samordnaren) sa att vi skall ta ett uppföljnings möte 
när alla är tillbaka. Det som var lite så är ju att vi glömde skriva protokoll.
Jag får prata med ssk i morgon.
 
Nu är det i alla fall kvällsmat.
lasagne...
Jo den var ju så där.
 
Nu skall vi försöka få sex herrar att hålla sig vaken.
Det är problem med tre. Kämpa på och vi lyckas servera kvällsfika till alla.
Lite spontana olyckor här och där.
 
Nu är disken klar...städat..och vi inväntar natten.
 
Rapportering.....
 
Hem,
snäll som jag är kör jag Maria till Huddinge station,
En kollega från tvåan till Tullinge och mig hem.
Maria från D gick 15.
 
När jag kommer hem hittar jag ett vykort.
Kolla
 
det är en av mina fina barnbarn.
Jag blev så glad att få ett kort av Johanna att jag visar
det för hela värden också.
 
Tänk när Jolin, Linus, Haylie,Robert och Astrid 
kan skriva till mig..jag kommer att vara en lycklig 
SUPER GRANNY
 
En kaffe sen är det
 
god natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER FARMOR
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0